Маркетинг медичних послуг

Thumbnail Image

Date

2022

Authors

Сердюк, Олександр Іванович
Рогожин, Борис Анатолійович
Короп, Олег Андрійович
Просоленко, Наталія Василівна
Крупеня, Володимир Ілліч

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Сучасний маркетинг — це комплексна система організації виробництва, збуту товарів і надання послуг, що зорієнтована на задоволення потреб конкретних споживачів. Метою її створення є забезпечення сталого розвитку підприємства шляхом вивчення його внутрішнього і зовнішнього середовища, розробки стратегії і тактики поведінки виробника (провайдера послуг) на ринку за допомогою спеціальних інструментів. Маркетинг є створінням ринкової економіки. Показником ефективності системи організації виробництва є сталий збут товарів та послуг, що саме забезпечує отримання прибутку. Виробництво знаходиться у постійному динамічному розвитку під впливом широкого спектру економічних, політичних, науковотехнічних і соціальних факторів, які виступають як умови і вимоги ринку. Відповідно до цього маркетинг розглядають як породження ринкової економіки та, у певному значенні, як філософію організації (фірми, підприємства, установи та ін.) і відтворення процесу виробництва. Стрімкий розвиток ринкових відносин в усіх галузях народного господарства України не оминув і медичної сфери. Уже успішно діють провайдери численних медичних послуг. В умовах ринку надаються послуги первинного рівня медичної допомоги та широкий спектр спеціалізованих медичних послуг з амбулаторної та стаціонарної допомоги, діагностичні та реабілітаційні. Уже діє багато медичних підприємств приватної власності, успішно працюють, щоправда, поки ще нечисленні, медичні підприємства державної та комунальної власності. Здійснювані реформи в системі охорони здоров’я передбачають масову зміну господарчого укладу бюджетних медичних закладів — автономізацію або набуття статусу медичного підприємства. Це значно розширює межі ринку медичних послуг та потребує відповідної підготовки управлінських кадрів, що зумовлює актуальність теми навчального посібника.

Description

Затверджено до друку рішенням Вченої ради Харківської медичної академії післядипломної освіти МОЗ України

Keywords

маркетинг, медичні послуги, ринкові відносини, НП2024/2022, 2024у/2022

Citation

Маркетинг в охороні здоров’я : навчальний посібник для самостійної роботи / О. І. Сердюк, Б. А. Рогожин, О. А. Короп, Н. В. Просоленко, В. І. Крупеня. — Харків : ХМАПО, 2022 — 64 с.