Навчально-методичні видання. Кафедра соціальної медицини, організації та управління в охороні здоров’я
Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/31799
Browse
1 results
Search Results
Item Маркетинг медичних послуг(2022) Сердюк, Олександр Іванович; Рогожин, Борис Анатолійович; Короп, Олег Андрійович; Просоленко, Наталія Василівна; Крупеня, Володимир ІллічСучасний маркетинг — це комплексна система організації виробництва, збуту товарів і надання послуг, що зорієнтована на задоволення потреб конкретних споживачів. Метою її створення є забезпечення сталого розвитку підприємства шляхом вивчення його внутрішнього і зовнішнього середовища, розробки стратегії і тактики поведінки виробника (провайдера послуг) на ринку за допомогою спеціальних інструментів. Маркетинг є створінням ринкової економіки. Показником ефективності системи організації виробництва є сталий збут товарів та послуг, що саме забезпечує отримання прибутку. Виробництво знаходиться у постійному динамічному розвитку під впливом широкого спектру економічних, політичних, науковотехнічних і соціальних факторів, які виступають як умови і вимоги ринку. Відповідно до цього маркетинг розглядають як породження ринкової економіки та, у певному значенні, як філософію організації (фірми, підприємства, установи та ін.) і відтворення процесу виробництва. Стрімкий розвиток ринкових відносин в усіх галузях народного господарства України не оминув і медичної сфери. Уже успішно діють провайдери численних медичних послуг. В умовах ринку надаються послуги первинного рівня медичної допомоги та широкий спектр спеціалізованих медичних послуг з амбулаторної та стаціонарної допомоги, діагностичні та реабілітаційні. Уже діє багато медичних підприємств приватної власності, успішно працюють, щоправда, поки ще нечисленні, медичні підприємства державної та комунальної власності. Здійснювані реформи в системі охорони здоров’я передбачають масову зміну господарчого укладу бюджетних медичних закладів — автономізацію або набуття статусу медичного підприємства. Це значно розширює межі ринку медичних послуг та потребує відповідної підготовки управлінських кадрів, що зумовлює актуальність теми навчального посібника.