Наукові праці. Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики

Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/33455

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Publication
    Навчання та викладання практичних медичних освітніх компонентів за допомогою кейс-методу
    (ХНМУ, 2024-05-28) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кузьменко, Наталія Михайлівна; Демиденко, Ганна Валеріївна
    У часи сьогодення актуальними залишаються кейс-технології як для навчання, так і для викладання. Від англійської case method, саsе studу, case based learning – кейс-метод, метод конкретних ситуацій або метод ситуаційного аналізу – це така техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій. Такий метод наближає процес навчання до реальної практичної діяльності спеціалістів. У свою чергу, у галузі медичної педагогіки дозволяє розвинути власне клінічне мислення та покращити практичні навички. При застосуванні кейс-методу викладання практичних медичних освітніх компонентів та програм дозволило нам як викладачам у цікавій і корисній формі представити теоретичний та практичний матеріал освітнього компоненту. А для здобувачів освіти кейс-метод дозволив навчати тих, хто здобуває освіту, а саме: збільшити мотивацію, заохотити мислення, навчити працювати з отриманою інформацією, аналізувати дані додаткових досліджень, проводити відокремлену діагностику, поєднати теоретичні знання з практичними проблемними завданнями, розвинути здатність вирішувати складні ситуаційні задачі, робити раціональні висновки та відпрацьовувати практичні навички з медичних освітніх компонентів.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Кейс-метод як симуляційна технологія при викладанні освітньо-професійних програм та практичних медичних освітніх компонентів
    (ХНМУ, 2024-05-28) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кузьменко, Наталія Михайлівна; Завгородня, Любов Василівна
    У реаліях сьогодення симуляційне навчання в медичній освіті – обов’язковий компонент у професійній підготовці здобувачів освіти. Ця сучасна методика навчання заснована на реалістичному моделюванні, імітації клінічної ситуації чи окремо взятої фізіологічної системи, для цього можуть використовуватися біологічні, механічні, електронні та віртуальні комп’ютерні моделі. Однією з таких моделей є кейс-метод, який є проблемно орієнтований метод і призначений для стимулювання вивчення практичних медичних освітній компонентів та освітньо-професійних програм, базуючись на вирішенні тих чи інших проблемних ситуацій. Наш кейс-метод був представлений у різних видах, а саме: презентації з клінічними проблемними ситуаційними завданнями, тестів, ситуаційних задач, тренажерів практичних навичок та відео-кейси, і на різних стадіях навчального процесу – як в процесі навчання, так і в процесі контролю. При застосування кейс-методу в здобувачів освіти розвиваються самоаналіз і навички такі як: аналітичні, практичні, творчі, комунікативні та соціальні.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Професійна самоосвіта медичних сестер
    (2024-12-25) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кузьменко, Наталія Михайлівна; Гондар, Ліра Олександрівна
    Свій професійний розвиток медична сестра здійснює на курсах підвищення кваліфікації, які зазвичай функціонують у провідних медичних коледжах (училищах), вищих навчальних медичних закладах III—IV рівнів акредитації. Курси підвищення кваліфікації з одного і того самого профілю роботи потрібно проводити один раз на п’ять років. Згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23 листопада 2007 р. № 742 “Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою” {Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров’я №1106 (z0457-20) від 12.05.2020, №74 (z0319-21) від 19.01.2021, №1555 (z1635-23) від 31.08.2023} атестація проводиться з метою підвищення їхньої кваліфікації, професійного рівня та ефективності медичної допомоги населенню. Атестації підлягають середні медичні працівники всіх спеціальностей зі стажем роботи не менше 5 років . Отже, професійна самоосвіта медичних сестер, як і у лікарів, має бути безперервним вдосконаленням та підвищенням професійної майстерності та кваліфікації, що відповідає сучасним вимогам.