Навчально-методичні видання. Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/33456
Browse
13 results
Search Results
Item Програма освітнього компоненту Догляд за хворими (практика)(ХНМУ, 2024-08-27) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кочубєй, Оксана Анатоліївна; Кузьменко, Наталія Михайлівна«Догляд за хворими» (практика) є першою клінічною дисципліною, під час вивчення якої відбувається знайомство студента із роботою медичних закладів стаціонарного типу, перший контакт із хворими, формування морально-етичних основ подальшої професійної поведінки. Навчальна дисципліна «Догляд за хворими» передбачає вивчення гігієнічних, профілактичних та лікувальних заходів, які входять до компетенції молодшого та частково середнього медичного персоналу і застосовуються для створення комфортних умов перебування хворого у медичному закладі, сприяння якнайшвидшого одужання пацієнта, запобігання розвитку ускладнень, а також опанування найпростішими маніпуляціями надання першої медичної допомоги при невідкладних станах. Засвоєння матеріалу базується на послідовному ознайомленні з особливостями реалізації вказаного обсягу дій у роботі терапевтичних відділень лікарень. Організація навчального процесу здійснюється за вимогами Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, яка ґрунтується на визначенні навчального навантаження здобувача вищої освіти, необхідного для досягнення визначених результатів навчання та обліковується у кредитах заснованої на поєднанні технологій навчання за розділами та залікових кредитів оцінки – одиниць виміру навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння дисципліни або її розділу.Item Програма освітнього компоненту Пропедевтика внутрішньої медицини(ХНМУ, 2024-08-27) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кочубєй, Оксана Анатоліївна; Шаповалова, Світлана ОлександрівнаПропедевтика внутрішньої медицини є однією з перших дисциплін клінічного етапу додипломної підготовки лікаря, під час вивчення якої відбувається засвоєння здобувачами освіти методів діагностики внутрішніх хвороб. Отже, пропедевтика внутрішньої медицини – навчальна клінічна дисципліна, яка вивчає методи і прийоми клінічного обстеження хворого, особливості професійного спілкування лікаря з пацієнтом, суб’єктивні та об’єктивні прояви захворювань (симптоми і синдроми), причини та механізми їх виникнення і розвитку (семіологія) з метою встановлення діагнозу. Вивчення освітнього компоненту відбувається у два логічних етапи – засвоєння основних методів фізикального, інструментального та лабораторного обстеження хворого, після чого студенти опановують основні симптоми та синдроми при найбільш розповсюджених захворюваннях внутрішніх органів та правила встановлення синдромного діагнозу. Предметом вивчення освітнього компоненту «Пропедевтика внутрішньої медицини» є комплекс теоретичних та практичних питань, спрямованих на засвоєння студентом основних методів обстеження пацієнта у клініці внутрішніх хвороб та правил встановлення синдромного діагнозу найбільш розповсюджених захворювань внутрішніх органів. Міждисциплінарні зв’язки: відповідно до навчального плану, вивчення освітнього компоненту «пропедевтика внутрішньої медицини» здійснюється в V–VI семестрах, коли студентом набуті відповідні знання з основних базових дисциплін: медичної біології, медичної та біологічної фізики, анатомії людини, фізіології, біологічної та біоорганічної хімії, медичної хімії, гістології, цитології та ембріології, мікробіології, вірусології та імунології, з якими інтегрується програма пропедевтики внутрішньої медицини. У свою чергу, пропедевтика внутрішньої медицини формує засади вивчення студентом наступних клінічних дисциплін – внутрішньої медицини, загальної практики (сімейної медицини) медичної психології, інфекційних хвороб, онкології, анестезіології та інтенсивної терапії, що передбачає «вертикальну» інтеграцію з цими дисциплінами та формування умінь застосовувати знання з основних методів обстеження хворого в процесі подальшого навчання та у професійній діяльностіItem Програма освітнього компоненту Сестринська практика(ХНМУ, 2024-08-27) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Кочубєй, Оксана Анатоліївна; Красовська, Катерина Олександрівна«Сестринська практика» є клінічною дисципліною, спрямованою на ознайомлення студента із основними обов’язками та професійними діями медичної сестри терапевтичного, хірургічного та педіатричного відділень стаціонару. Освітній компонент «Сестринська практика» передбачає опанування основною маніпуляційною технікою медичної сестри відповідних підрозділів стаціонару, а також вивчення гігієнічних, профілактичних та лікувальних заходів, які входять до компетенції середнього медичного персоналу і застосовуються для створення комфортних умов перебування хворого у медичному закладі, сприяння якнайшвидшого одужання пацієнта, запобігання розвитку ускладнень. Засвоєння матеріалу базується на послідовному ознайомленні з особливостями реалізації вказаного обсягу дій у роботі терапевтичних відділень лікарень. Предметом вивчення освітнього компоненту «Сестринська практика» є комплекс функціональних обов’язків та професійних дій медичної сестри терапевтичного стаціонару, а також сукупність заходів, спрямованих на створення сприятливих умов успішного лікування хворих. Міждисциплінарні зв’язки: проходження сестринської практики передбачено у VI семестрі, коли студентом набуті відповідні знання з основних базових дисциплін: медичної біології, медичної та біологічної фізики, анатомії людини, фізіології, біоорганічної та біологічної хімії, мікробіології, вірусології та імунології, клінічної анатомії та топографічної хірургії, патофізіології, патоморфології, фармакології, щойно закінчено вивчення таких клінічних дисциплін, як пропедевтика внутрішньої медицини, пропедевтика педіатрії та загальна хірургія, з якими інтегрується програма виробничої практики. У свою чергу, сестринська практика формує засади вивчення студентом подальших клінічних дисциплін – внутрішньої медицини, педіатрії, хірургії, анестезіології та інтенсивної терапії, що передбачає «вертикальну» інтеграцію з цими дисциплінами та формування умінь застосовувати знання з сестринської справи в процесі подальшого навчання та у професійній діяльності.Item Методика виконання та вимоги до оформлення кваліфікаційної (магістерської роботи) : метод. вказ. для здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство»(ХНМУ, 2024-06-10) Бездітко, Тетяна Василівна; Оспанова, Тетяна Сунгашівна; Єрьоменко, Галина Володимірівна; Хіміч, Тетяна ЮріївнаМагістр – це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі кваліфікації бакалавра або спеціаліста здобув поглиблені спеціальні уміння та знання інноваційного характеру, має певний досвід їх застосування та продукування нових знань для вирішення проблемних професій-них завдань у певній галузі. Підготовка магістра завершується захистом магістерської роботи. Магістерська робота – це самостійна випускна робота, яка виконує кваліфікаційну функцію, тобто готується з метою публічного захисту і отримання ступеня магістра. Виконання та оформлення магістерської роботи мають певні вимоги, які надані в методичних рекомендаціяхItem Діагностика захворювань крові та органів кровотворення(2024-05) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Герасимчук, Ніна Миколаївна; Кочубєй, Оксана АнатоліївнаItem Старіння людства і сучасний світ(ХНМУ, 2024) Семидоцька, Жанна Дмитрівна; Чернякова, Інгеборг Олександрівна; Красовська, Катерина ОлександрівнаItem Основні положення про організацію і проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю «Медсестринство» першого (бакалаврського) рівня : метод. вказ. для самостійної позааудиторної роботи здобувачів вищої освіти 1-го та 2-го курсу(ХНМУ, 2024-04-03) Ащеулова, Тетяна Вадимівна; Криворучко, Ігор Андрійович; Макєєва, Наталя Іванівна; Піонова, Олена Миколаївна; Хіміч, Тетяна Юріївна; Логвінова, Жанна Іванівна; Завгородня, Любов Василівна; Свірепо, Павло Васильович; Бірюкова, Марина Костянтинівна; Ярощук, Аліна ВіталіївнаЄдиний державний кваліфікаційний іспит (далі – ЄДКІ) для здобувачів 1-го курсу (1 рік навчання) та 2-го курсу (2 роки навчання) III медичного факультету за спеціальністю 223 «Медсестринство» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти проводиться згідно з навчальним планом підготовки бакалаврів, ґрунтується на узгоджених освітньо-професійній про-грамі «Сестринська справа» та Стандарти вищої медичної освіти України за спеціальністю 223 «Медсестринство», галузі знань 22 «Охорона здоров'я». Організація ЄДКІ проводиться відповідно до відповідних нормативних документівItem Первинна медико-санітарна допомога. Щоденник для самостійної роботи здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня 1-го курсу (ОПП «Сестринська справа») за спеціальністю 223 «Медсестринство» (заочна форма навчання)(ХНМУ, 2024-02-08) Хіміч, Тетяна Юріївна; Ярощук, Аліна ВіталіївнаПервинна медико-санітарна допомога для здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство» другого (магістерського) рівня вищої освіти є невід'ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах і передбачає її проведення для отримання достатнього обсягу практичних навичок і вмінь. Первинна медико-санітарна допомога проводиться з метою закріплення знань та удосконалення навичок і вмінь зі здійснення медсестринського процесу в сімейній медицині та сфері первинної медико-санітарної допомоги.Item Переддипломна практика. Щоденник для самостійної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 1-го курсу (одного року навчання) та 2-го курсу (двох років навчання) (ОПП «Сестринська справа») за спеціальністю 223 «Медсестринство» (очна форма навчання)(ХНМУ, 2024-02-08) Хіміч, Тетяна Юріївна; Ярощук, Аліна Віталіївна; Саратов, Віктор Миколайович; Свірепо, Павло ВасильовичПереддипломна практика здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є невід'ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах і передбачає її проведення для отримання достатнього обсягу практичних навичок і вмінь. Виробнича практика проводиться з метою закріплення знань та удосконалення навичок і вмінь зі здійснення медсестринського процесу, що створить підґрунтя для подальшого свідомого опанування клінічного медсестринства та педагогічної майстерності відповідно до професійно-освітнього рівня бакалавра медицини зі спеціальності «Медсестринство».Item Переддипломна практика. Щоденник для самостійної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 1-го курсу (одного року навчання) та 2-го курсу (двох років навчання) (ОПП «Сестринська справа») за спеціальністю 223 «Медсестринство» (заочна форма навчання)(ХНМУ, 2024-02-08) Хіміч, Тетяна Юріївна; Ярощук, Аліна Віталіївна; Саратов, Віктор Миколайович; Свірепо, Павло ВасильовичПереддипломна практика здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є невід'ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах і передбачає її проведення для отримання достатнього обсягу практичних навичок і вмінь. Виробнича практика проводиться з метою закріплення знань та удосконалення навичок і вмінь зі здійснення медсестринського процесу, що створить підґрунтя для подальшого свідомого опанування клінічного медсестринства та педагогічної майстерності відповідно до професійно-освітнього рівня бакалавра медицини зі спеціальності «Медсестринство».