Be careful - the repository is working in test mode. Будьте уважні - репозиторій працює в тестовому режимі
 

Наукові праці. Кафедра латинської мови та медичної термінології

Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/1527

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 137
  • Item
    Цифрова компетентність здобувачів вищої медичної освіти в умовах викликів сьогодення
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, Tatiana
    У статті розкрито сутність цифрової компетентності студентів закладів вищої медичної освіти у контексті вивчення мовних дисциплін. Описано переваги та недоліки використання диджітал інструментів у сучасному навчальному процесі. Охарактеризовано сучасні методи навчання у вищій освіті. Встановлено, що використання цифрових технологій, є доступним методом, що мотивує та удосконалює процес навчання завдяки функціональності. Проаналізовано і узагальнено розуміння поняття цифрова компетентність, цифрові навчальні додатки. Охарактеризовано методичну ефективність інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяють формуванню цифрової та професійної компетентностей студентів. Висвітлено перспективу подальших досліджень, а саме можливості застосування мобільних технологій, як ефективної стратегії розвитку цифрової компетентності у процесі фахової підготовки студентів медичних спеціальностей.
  • Item
    Modern trends in higher education in digitalization`s era
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023-05) Nekrashevych, Tatiana; Некрашевич, Тетяна Василівна
    Online learning continues to grow in popularity as more students seek flexible and convenient ways to earn degrees or acquire new skills. Many colleges and universities now offer online programs, and there has been a rise in online-only institutions. Competency-based education focuses on measuring a student's knowledge and skills rather than the number of credit hours they have earned. This approach allows students to progress at their own pace and demonstrate mastery of a subject Personalized learning involves tailoring educational experiences to individual student needs, interests, and learning styles. This can include adaptive learning technologies, competency-based education, and project-based learning. Experiential learning involves hands-on, real-world experiences that help students develop skills and knowledge. This can include internships, service learning, and study abroad programs.
  • Item
    Quizlet як цифровий інструмент інтерактивного навчання в процесі вивчення мовних дисциплін у медичних ЗВО
    (Харківський національний медичний університет, 2023-03) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, Tatiana
    Питаннями інтерактивного навчання в українській освіті в цілому займалися науковці О. І. Пометун, Л. В. Пироженко та інші. Дослідники стверджують, що «Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів» [4, c. 6]. Тобто інтерактивне навчання передбачає співнавчання, взаємонавчання, де студент та викладач є рівноправними учасниками. Для реалізації взаємодії всіх учасників навчального процесу використання цифрових інструментів є значущим, зокрема, і у дистанційному форматі.
  • Item
    Формувальне оцінювання під час практичних занять з іноземними студентами як інструмент побудови індивідуальної освітньої траєкторії
    (Харківський національний медичний університет, 2023-03) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Маракушин, Дмитро Ігорович; Краснікова, Світлана Олександрівна
    Система освіти трансформується і реформується паралельно зі змінами в суспільстві. Відкрите і прозоре оцінювання здобувачів освіти є одним з факторів підвищення ефективності навчання. Питання підготовки і формування інструментів оцінювання є пріоритетним завданням педагогічних працівників і входить до однієї з їхніх трудових функцій, згідно з професійним стандартом на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». Студентоцентроване навчання передбачає наявність постійного зворотного зв’язку, що може бути ефективно забезпечений за допомогою проведення формувального оцінювання
  • Item
    Аналіз назв гомеопатичних комбінованих засобів українських виробників
    (НФаУ, 2023-03-16) Савіна, Вікторія Вікторівна; Savina, Victoria
    У Державному реєстрі лікарських засобів України представлені препарати 37 гомеопатичних фірм-виробників, п’ять із яких – вітчизняні. У Переліку лікарських засобів присутня і більша кількість виробників, і більша кількість гомеопатичних препаратів. У процесі зробленого аналізу номенклатурних назв визначилися як загальні підходи до побудови назв препаратів, спільні для всіх українських виробників саме гомеопатичних лікарських засобів, так й індивідуальні особливості назв препаратів окремих фірм. Вказівка на фірму-виробника досить часто зустрічається у назвах гомеопатичних препаратів: Cordalon-ARN, Snoverun-ARN, Spasminal-ARN (фірма «Арніка», Україна). Назви переважної більшості препаратів «Національної Гомеопатичної Спілки України» мають чітку однотипну структуру: назва хвороби або хворобливого стану, або органу, на який направлена дія препарату + вказівка на лікарську форму (найчастіше – гранули): Broncho-gran; Masto-gran; Arthro-gran, Chole-gran. Деколи вказівка на лікарську форму подається в інших варіантах та з використанням української мови: Антигрипін дитячий гранули гомеопатичні; Вес-норма гранули гомеопатичні, Ангін-гран драже та ін.
  • Item
    Попередження типових помилок при вивченні сучасної галузевої термінології за допомогою сучасних інструментів навчання
    (2023-04-21) Литовська, Олександра Веніамінівна; Lytovska, Olexandra
    Типові помилки при вивченні латинської мови серед вітчизняних здобувачів медичної освіти, а також у багатонаціональних студентських групах постійно знаходяться у фокусі уваги українських та іноземних дослідників [1; 3; 4]. Та за останні роки навчання під час пандемії COVID й військового стану суттєво вплинуло, як на опанування студентами запропонованого матеріалу, так і на інструменти діагностики та корегування помилок. Галузеве розгалуження медичної термінології у курсі «Латинська мова та медична термінологія» відбувається у розділі «Клінічна термінологія». Кафедра латинської мови та медичної термінології ХНМУ пропонує диференціацію і спеціальну лексику відповідно до спеціальностей «Медицина» (defibrillatio, parametritis, allotransplantatio), «Стоматологія» (prognathia, occlusio, devitalisatio), «Педіатрія» (asphyxia, naevus, urticaria), «Технології лабораторної діагностики а лікування» (metachromasia, microspectrophotometria), «Фізична терапія, ероготерапія» (eutonia, trauma).
  • Item
    Trends in the Development of University Education in the Postmodern Period
    (2021) Nekrashevych, Tetiana; Panasenko, E.; Zhukova, O.; Tsvietkova, H.; Shvedova, Y.
    The purpose of the research was to study the changes in the ranking of professional skills of students, which determine trends in university education in the postmodern era. The presented results of the experiment allowed to determine the level of perception of new professional skills by university students under the influence of the ideology of postmodernism. The general hypothesis of the study was that postmodern ideology influences the model of university education, contributes to the creation of the foundations for the formation of new professional skills of students. This study is part of a broader study that explores ways to improve the quality of university education based on the substantive professional priorities of students in the context of postmodernism. The results of the experiment allowed us to draw conclusions about the relationship between the quality of education and professi
  • Item
    Gamification as a New Format of Projects Method in Blended Learning Conditions Studying Disciplines of the Pedagogical Cycle
    (2021-12) Nalyvaiko, Oleksii; Zhukova, Oksana; Shvedova, Yaroslava; Ivanenko, Liudmyla; Nekrashevych, Tetiana
    The paper discusses the main issues of organizing the learning process based on the gamification. The publication analyzes the main provisions of the application of elements of gamification in the process of teaching students. The study proposes to consider gamification as a new format of the project method in the context of blended learning in the study of disciplines of the pedagogical cycle by students of humanitarian and natural specialties. We analyzed the main didactic Classcraft platform capabilities. Developed by students within the framework of the “Pedagogy” discipline a brief structure of the “Adventurers” quest was present. The algorithm of the students' work included following steps: choosing a project theme (name of the game); composition of the game (stages); development of the game as a digital product (elements); analysis of the implementation of the game as a digital product (difficulties and prospects); analysis of the results of joint digital project activities of students, indicating positive and negative aspects. We considered the positive aspects of using digital applications and platforms to improve teacher skills. The conclusions provide consolidated proposals for the use of gamification, such as: its implementation in the educational process is aimed at the development of intellectual, social, emotional, technological segments of the personal development of students; the use of gamification has a positive impact on the development of students and teachers soft skills and helps to improve their professional skills.
  • Item
    Floristic metaphors in Latin and English pharmaceutical terminology
    (Educator, 2021) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    The article highlights metaphorization of floristic vocabulary in Latin and English pharmaceutical terminology. Nominations of plants are considered to be motivated semantically: the inner form of metaphors proves explicit or implicit one. There are used the cognitive method (works by Y. Stepanov (Stepanov, 2001), V. Telia (Telia, 1988), A. Wierzhbicka (Wierzhbicka, 1969) and method of metaphor (works by N. Arutyunova (Arutyunova, 1990), G. Lakoff and M. Johnson (Lakoff and others, 1980), V. Telia (Telia, 1988) for the research. The article focuses on primary floristic nominations and secondary ones based on associative peculiarities. The comparative method enables to examine the specificity of floristic metaphors in Latin and English. The research has found motivation of metaphoric nomination in English and Latin medical terminology. In addition, there have been found similar and peculiar features in nominations of plants, flowers, bushes, trees in English and Latin of medicine. The process of methaphorization is inherent for majority of Latin and English pharmaceutical phytonyms. It leads to the conclusion that metaphorization proves considerable process for comprehension of specificity of different national linguistic view of the world.
  • Item
    The English suffix –ic and –al (Latin –icus, a, um and –alia,e) in anatomical terminology
    (2021-10-29) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    It is worth focusing on study of Latin and English anatomical terminology because any doctor or a medicine specialist must master professional language denoting names of bones, intestines, organs of vision, hearing etc. The suffixes “–ic” and “–al” are considered the most widespread in Latin and English anatomical terminology. These suffixes are peculiar for adjectives. There is an insignificant difference in writing of these suffixes: the English suffix is characterized by writing only “-ic” and “-al” at the end of a term. Meanwhile the Latin suffix is written by means of adding the endings –us, a, um to –ic and –is, e to –al. One who studies medicine knows that –icus points to the masculine gender, -ica is peculiar for feminine and –um always denotes neutrum (Engl. neuter). The Latin adjective with –alis, e belongs to so called adjectives of two endings: –alis is the common ending for masculine and feminine, and –e is the special ending for neuter.
  • Item
    Pharmaceutical names of plants in Latin and English
    (2021-07-09) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    Names of plants is the wide field of research as regards to the origin of their names, the specificity of translation into other languages etc. This study is devoted to comparative analysis of pharmaceutical names of plants in Latin and English. Pharmaceutical names of plants, trees and flowers are known to be different from botanical ones. For example, the Latin botanical name of senna (Engl. Cassia, senna) is Cassia acutifolia, the pharmaceutical name is Senna. Sometimes the botanical name coincides with the pharmaceutical one completely: Mentha piperita (peppermint) can be used in botanical nomenclature and pharmaceutical terminology.
  • Item
    Видовий епітет на позначення кольору у латинських ботанічних назвах рослин
    (Астрая, 2021-11-26) Харитонова, Наталія Вікторівна; Харитонова, Наталия Викторовна; Kharytonova, Natalya
    У статті розглядається лексика на позначення кольору у ботанічній номенклатурі. У процесі дослідження було запропоновано систематизацію латинських ботанічних найменувань лікарських рослин за інформативним компонентом; проведено аналіз лексичного матеріалу за граматичними ознаками узгодженого означення; визначено відмінності у перекладі ботанічних термінів на українську мову; розглянуто етимологію латинізованих слів у видовому епітеті бінарної назви.
  • Item
    Etymology of the botanical name “shepherd’s purse” in English and Latin
    (2021-10-15) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    Etymology is known to play the important role in comprehension of history of the origin of a word, its functions in linguistics. It is worth focusing on the origin of the Latin botanical name of a plant Capsella bursa pastoris. This plant is known by the English name shepherd’s purse (literal translation from Latin). The choice of research is determined by topicality of etymological studies. In addition, the plant Capsella bursa pastoris \ shepherd’s purse is widely used in medicine for heart and blood circulatory diseases or abnormal conditions (low blood pressure, nervous heart dysfunctions, headache, blood in the urine etc.). A number of scientists has analized Capsella bursa pastoris in linguistics (K. Blynov, N. Borysova) and medicine (H. R. Roberts, J. Warren and J. Provan), which emphasizes the fact of importance of the present research.
  • Item
    Game based learning: reasons why should we use games in Latin language and medical terminology course
    (Астрая, 2021-11-26) Перекрест, Марина Ігорівна; Перекрест, Марина Игоревна; Perekrest, Maryna
    Acquisition of language skills in the process of educational activity and the choice of effective methods of mastering educational material is one of the urgent problems of studying Latin and medical terminology in higher education. The practical purpose of this work is the problem of successful integration of lexical online games in the course "Latin language and medical terminology". At the initial stage, the basis for further understanding of Latin and medical terminology is laid.Game based used in the classroom of the Latin language and medical terminology of the language is an important component of the lesson. Observations show that games contribute to the fulfillment of important methodological tasks. They create psychological readiness of students for the lesson. Provide the natural need for multiple repetition of language material. Train students in choosing the right lexical component, which is preparation for the lesson. Game-based learning includes activities that are inherently similar to game-play. Gamification and game-based learning promote engagement and sustained motivation in learning, but they do not necessarily lead to improved learning outcomes. The game is a teaching tool that allows you to make the learning process exciting and interesting, and activates the mental activity of students. The game helps to create a trusting and relaxed atmosphere during the lesson, and helps to maintain students' interest in the subject. Online games, which are located on different educational platforms, are used as a means of developing lexical skills at the initial stage of learning Latin language and medical terminology, when play is an integral part of the learning process, is used regularly and systematically, based on program material and with the aim of active assimilation of lexical minimums.
  • Item
    Аспектуальність персоналізації освітнього процесу у вищій школі
    (Астрая, 2021-11-26) Некрашевич, Тетяна Василівна; Некрашевич, Татьяна Васильевна; Nekrashevich, Tatiana
    Стаття присвячена аналізу педагогічних аспектів поняття «персоналізація» та його складових. Охарактеризовано передумови ефективної організації персоналізованого освітнього процесу у вищій школі. Зазначено, що на сучасному етапі розвитку освіти формування персоналізація навчання реалізується на основі компетентністного підходу. Персоналізований підхід слід розглядати характеристики особистості тієї спеціальності, яку вона обрала. Становлення та формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців ґрунтується на психолого-педагогічних засадах навчання. Визначено, що основними передумовами та компонентами персоналізації освітнього процесу є розробки технологій діагностування суб’єкта, демократизація стосунків між викладачами та студентами, персоналізація змісту навчального процесу, зворотного зв’язку та навчального середовища. Персоналізація навчання залежить від розвиненої професійної самосвідомості викладача і втілюється в практиці професійно-педагогічного співробітництва зі студентами в освітньому процесі закладу вищої освіти.
  • Item
    Поетика комічного в оповіданні «Залишки кодексу честі» О. Генрі
    (Астрая, 2021-11-26) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    Дана стаття присвячена поетиці комічного в оповіданні «Залишки кодексу честі» О. Генрі. У творі було вивчено та виявлено, що поетику комічного складають гумор,недоречність зображених ситуацій, іронія та гротеск. У творі репрезентовано двох головних героїв ‒ Блайта «Вельзевула» і Френка Гудвіна. Блайт вважає себе джентльменом до тих пір, поки його не вигнали з пивного закладу, якому він винен чимало грошей. Після цього інциденту Блайт вирішує шантажувати Гудвіна. Гудвін виявляється холоднокровним вбивцею, який заради наживи (валізи з грошима) не зупиняється перед злочином. Порівнюються духовні якості обох героїв, іронічно постає питання, хто з героїв має більше «залишків» кодексу честі. Назва оповідання «Залишки кодексу честі» виступає іронічною метафорою, яка характеризує обох героїв: Блайта, який вважає себе джентльменом і дотримується певного кодексу честі; і Гудвіна, якого не обходить джентльменство та його кодекс, але його сприймають за джентльмена завдяки його багатству і соціальному статусу. Комічні засоби слугують літературним прийомом, який дозволяє оцінити моральність Блайта і Гудвіна. Характерною рисою оповідання «Залишки кодексу честі» О. Генрі, як і всіх його оповідань, є відсутність сарказму, ненависті або презирства до обставин зображених подій або головних героїв.
  • Item
    Використання кіно та телесеріалів як інструмент підвищення мотивації до вивчення латинської мови
    (Астрая, 2021-11-26) Литовська, Олександра Веніамінівна; Литовская, Александра Вениаминовна; Lytovska, Olexandra
    Використання відеоматеріалів постає дієвим інструментом при вивченні іноземних мов, перш за все з метою розвитку комунікативної компетентності. Перед викладачем латинської мови стоїть завдання активізувати мотивацію до її вивчення та підібрати приклади функціонування латини у професійному та повсякденному дискурсі. Загальне зростання інтересу медіа до латини знаходить відбиття і у кіно та телебаченні: спостерігаємо використання латини на різних рівнях (від назв творів до мови персонажів). У роботі запропоновано огляд вживання латини у сучасному кіно й на телебаченні та представлено можливі вектори використання цього явища у роботі із здобувачами освіти.
  • Item
    Інноваційні технології у процесі вивчення латинської мови
    (Астрая, 2021-11-26) Лєбєдь, Юлія Федорівна; Лебедь, Юлия Федоровна; Lebed, Julia
    У цій статті розглядаються інноваційні підходи до вивчення латинської мови як іноземної на основі мультимедіа та комп’ютерних технологій. Показуються переваги використання нових технологій та проблеми їх інтеграції у навчальний процес. Педагогічній діяльності завжди була притаманна інноваційність, як найважливіша характеристика, яка відображає процес розвитку педагогічної науки і практики. Різні нововведення у сфері інновації набувають все більшого розповсюдження. Саме вони покликані сьогодні зробити гармонічними відносини в освітньому процесі, довести результати освітньої діяльності до вимог суспільства і індивідуальних потреб людини, вирішити проблеми формування соціальної і успішної особистості.
  • Item
    Особливості реалізації ініціаційного мономіфу в романі Дж. Керуака «Бродяги Дхарми»
    (Астрая, 2021-11-26) Дюрба, Діна Вікторівна; Дюрба, Дина Викторовна; Diurba, Dina
    Дж. Кемпбелл у монографії «Герой із тисячею облич» (1949) проаналізував міфи народів світу і, спираючись на теорію психоаналізу, ввів поняття універсальної історії, вічного сюжету, який назвав «мономіф подорожі». На думку вченого, перед тим, як міф дійде до кульмінаційної стадії, а герой здобуде власне статус героя, він має пройти через ряд випробувань. Схематично сюжет цього мономіфа зображений так: усамітнення героя – його ініціація – повернення героя. В романі Джека Керуака «Бродяги Дхарми» мономіф подорожі реалізується особливим чином, адже певні його етапи в романі пропущено, певні – прописано детальніше за інші, а певні етапи взагалі повторюються декілька разів. Мономіф подорожі є важливим складовим елементом американського світу, а ідея обраності, що полягає у підкоренні та ушляхетнюванні простору, є суттєвою рисою американської літератури, що базується на концепції фронтиру і як географічної, і як ментальної категорії та полягає у прагненні постійного його пересування вперед.