Наукові праці. Кафедра латинської мови та медичної термінології

Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/1527

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 137
  • Item
    Цифрова компетентність здобувачів вищої медичної освіти в умовах викликів сьогодення
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, Tatiana
    У статті розкрито сутність цифрової компетентності студентів закладів вищої медичної освіти у контексті вивчення мовних дисциплін. Описано переваги та недоліки використання диджітал інструментів у сучасному навчальному процесі. Охарактеризовано сучасні методи навчання у вищій освіті. Встановлено, що використання цифрових технологій, є доступним методом, що мотивує та удосконалює процес навчання завдяки функціональності. Проаналізовано і узагальнено розуміння поняття цифрова компетентність, цифрові навчальні додатки. Охарактеризовано методичну ефективність інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяють формуванню цифрової та професійної компетентностей студентів. Висвітлено перспективу подальших досліджень, а саме можливості застосування мобільних технологій, як ефективної стратегії розвитку цифрової компетентності у процесі фахової підготовки студентів медичних спеціальностей.
  • Item
    Modern trends in higher education in digitalization`s era
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023-05) Nekrashevych, Tatiana; Некрашевич, Тетяна Василівна
    Online learning continues to grow in popularity as more students seek flexible and convenient ways to earn degrees or acquire new skills. Many colleges and universities now offer online programs, and there has been a rise in online-only institutions. Competency-based education focuses on measuring a student's knowledge and skills rather than the number of credit hours they have earned. This approach allows students to progress at their own pace and demonstrate mastery of a subject Personalized learning involves tailoring educational experiences to individual student needs, interests, and learning styles. This can include adaptive learning technologies, competency-based education, and project-based learning. Experiential learning involves hands-on, real-world experiences that help students develop skills and knowledge. This can include internships, service learning, and study abroad programs.
  • Item
    Quizlet як цифровий інструмент інтерактивного навчання в процесі вивчення мовних дисциплін у медичних ЗВО
    (Харківський національний медичний університет, 2023-03) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, Tatiana
    Питаннями інтерактивного навчання в українській освіті в цілому займалися науковці О. І. Пометун, Л. В. Пироженко та інші. Дослідники стверджують, що «Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів» [4, c. 6]. Тобто інтерактивне навчання передбачає співнавчання, взаємонавчання, де студент та викладач є рівноправними учасниками. Для реалізації взаємодії всіх учасників навчального процесу використання цифрових інструментів є значущим, зокрема, і у дистанційному форматі.
  • Item
    Формувальне оцінювання під час практичних занять з іноземними студентами як інструмент побудови індивідуальної освітньої траєкторії
    (Харківський національний медичний університет, 2023-03) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Маракушин, Дмитро Ігорович; Краснікова, Світлана Олександрівна
    Система освіти трансформується і реформується паралельно зі змінами в суспільстві. Відкрите і прозоре оцінювання здобувачів освіти є одним з факторів підвищення ефективності навчання. Питання підготовки і формування інструментів оцінювання є пріоритетним завданням педагогічних працівників і входить до однієї з їхніх трудових функцій, згідно з професійним стандартом на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». Студентоцентроване навчання передбачає наявність постійного зворотного зв’язку, що може бути ефективно забезпечений за допомогою проведення формувального оцінювання
  • Item
    Аналіз назв гомеопатичних комбінованих засобів українських виробників
    (НФаУ, 2023-03-16) Савіна, Вікторія Вікторівна; Savina, Victoria
    У Державному реєстрі лікарських засобів України представлені препарати 37 гомеопатичних фірм-виробників, п’ять із яких – вітчизняні. У Переліку лікарських засобів присутня і більша кількість виробників, і більша кількість гомеопатичних препаратів. У процесі зробленого аналізу номенклатурних назв визначилися як загальні підходи до побудови назв препаратів, спільні для всіх українських виробників саме гомеопатичних лікарських засобів, так й індивідуальні особливості назв препаратів окремих фірм. Вказівка на фірму-виробника досить часто зустрічається у назвах гомеопатичних препаратів: Cordalon-ARN, Snoverun-ARN, Spasminal-ARN (фірма «Арніка», Україна). Назви переважної більшості препаратів «Національної Гомеопатичної Спілки України» мають чітку однотипну структуру: назва хвороби або хворобливого стану, або органу, на який направлена дія препарату + вказівка на лікарську форму (найчастіше – гранули): Broncho-gran; Masto-gran; Arthro-gran, Chole-gran. Деколи вказівка на лікарську форму подається в інших варіантах та з використанням української мови: Антигрипін дитячий гранули гомеопатичні; Вес-норма гранули гомеопатичні, Ангін-гран драже та ін.
  • Item
    Попередження типових помилок при вивченні сучасної галузевої термінології за допомогою сучасних інструментів навчання
    (2023-04-21) Литовська, Олександра Веніамінівна; Lytovska, Olexandra
    Типові помилки при вивченні латинської мови серед вітчизняних здобувачів медичної освіти, а також у багатонаціональних студентських групах постійно знаходяться у фокусі уваги українських та іноземних дослідників [1; 3; 4]. Та за останні роки навчання під час пандемії COVID й військового стану суттєво вплинуло, як на опанування студентами запропонованого матеріалу, так і на інструменти діагностики та корегування помилок. Галузеве розгалуження медичної термінології у курсі «Латинська мова та медична термінологія» відбувається у розділі «Клінічна термінологія». Кафедра латинської мови та медичної термінології ХНМУ пропонує диференціацію і спеціальну лексику відповідно до спеціальностей «Медицина» (defibrillatio, parametritis, allotransplantatio), «Стоматологія» (prognathia, occlusio, devitalisatio), «Педіатрія» (asphyxia, naevus, urticaria), «Технології лабораторної діагностики а лікування» (metachromasia, microspectrophotometria), «Фізична терапія, ероготерапія» (eutonia, trauma).
  • Thumbnail Image
    Item
    Trends in the Development of University Education in the Postmodern Period
    (2021) Nekrashevych, Tetiana; Panasenko, E.; Zhukova, O.; Tsvietkova, H.; Shvedova, Y.
    The purpose of the research was to study the changes in the ranking of professional skills of students, which determine trends in university education in the postmodern era. The presented results of the experiment allowed to determine the level of perception of new professional skills by university students under the influence of the ideology of postmodernism. The general hypothesis of the study was that postmodern ideology influences the model of university education, contributes to the creation of the foundations for the formation of new professional skills of students. This study is part of a broader study that explores ways to improve the quality of university education based on the substantive professional priorities of students in the context of postmodernism. The results of the experiment allowed us to draw conclusions about the relationship between the quality of education and professi
  • Thumbnail Image
    Item
    Gamification as a New Format of Projects Method in Blended Learning Conditions Studying Disciplines of the Pedagogical Cycle
    (2021-12) Nalyvaiko, Oleksii; Zhukova, Oksana; Shvedova, Yaroslava; Ivanenko, Liudmyla; Nekrashevych, Tetiana
    The paper discusses the main issues of organizing the learning process based on the gamification. The publication analyzes the main provisions of the application of elements of gamification in the process of teaching students. The study proposes to consider gamification as a new format of the project method in the context of blended learning in the study of disciplines of the pedagogical cycle by students of humanitarian and natural specialties. We analyzed the main didactic Classcraft platform capabilities. Developed by students within the framework of the “Pedagogy” discipline a brief structure of the “Adventurers” quest was present. The algorithm of the students' work included following steps: choosing a project theme (name of the game); composition of the game (stages); development of the game as a digital product (elements); analysis of the implementation of the game as a digital product (difficulties and prospects); analysis of the results of joint digital project activities of students, indicating positive and negative aspects. We considered the positive aspects of using digital applications and platforms to improve teacher skills. The conclusions provide consolidated proposals for the use of gamification, such as: its implementation in the educational process is aimed at the development of intellectual, social, emotional, technological segments of the personal development of students; the use of gamification has a positive impact on the development of students and teachers soft skills and helps to improve their professional skills.
  • Item
    Floristic metaphors in Latin and English pharmaceutical terminology
    (Educator, 2021) Лозенко, Вікторія Василівна; Лозенко, Виктория Васильевна; Lozenko, Viktoriia
    The article highlights metaphorization of floristic vocabulary in Latin and English pharmaceutical terminology. Nominations of plants are considered to be motivated semantically: the inner form of metaphors proves explicit or implicit one. There are used the cognitive method (works by Y. Stepanov (Stepanov, 2001), V. Telia (Telia, 1988), A. Wierzhbicka (Wierzhbicka, 1969) and method of metaphor (works by N. Arutyunova (Arutyunova, 1990), G. Lakoff and M. Johnson (Lakoff and others, 1980), V. Telia (Telia, 1988) for the research. The article focuses on primary floristic nominations and secondary ones based on associative peculiarities. The comparative method enables to examine the specificity of floristic metaphors in Latin and English. The research has found motivation of metaphoric nomination in English and Latin medical terminology. In addition, there have been found similar and peculiar features in nominations of plants, flowers, bushes, trees in English and Latin of medicine. The process of methaphorization is inherent for majority of Latin and English pharmaceutical phytonyms. It leads to the conclusion that metaphorization proves considerable process for comprehension of specificity of different national linguistic view of the world.