Кафедра латинської мови та медичної термінології
Permanent URI for this communityhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
169 results
Search Results
Item Ars studendi terminologiae medicinali: лінгвокультурологічний та лінгводидактичний аспекти вивчення латинської мови та медичної термінології(Харківський національний медичний університет, 2024)Item Латинська мова та медична термінологія. Частина ІІ. Клінічна та фармацевтична термінологія (для студентів спеціальності «Терапія та реабілітація») : робочий зошит(Харківський національний медичний університет, 2020-05-23) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Литовська, Олександра Веніамінівна; Новікова, Тетяна АнатоліївнаВ опануванні клінічною термінологією основну роль відіграє засвоєння певної кількості греко-латинських терміноелементів. Терміноелемент (ТЕ) – це словотворчий структурний елемент клінічного терміна, який має фіксоване значення і написання. ТЕ утворюють однотипні за своєю структурою і семантикою (значенням) терміни. ТЕ мають різний ступінь частотності: так, одні можуть входити до складу двох-трьох, а інші – до складу кількох десятків термінів.Item Латинська мова та медична термінологія. Частина ІІ. Клінічна та фармацевтична термінологія (для студентів стоматологічного факультету)(Харківський національний медичний університет, 2016) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Литовська, Олександра Веніамінівна; Дюрба, Діна ВікторівнаВ опануванні клінічною термінологією основну роль відіграє засвоєння певної кількості греко-латинських терміноелементів. Терміноелемент (ТЕ) – це словотворчий структурний елемент клінічного терміна, який має фіксоване значення і написання.ТЕ утворюють однотипні за своєю структурою і семантикою (значенням) терміни. ТЕ мають різний ступінь частотності: так, одні можуть входити до складу двох-трьох, а інші – до складу кількох десятків термінів.Item Латинська мова та медична термінологія. Частина ІІ. Клінічна та фармацевтична термінологія (для студентів медичних факультетів)(Харківський національний медичний університет, 2018) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Литовська, Олександра ВеніамінівнаВ опануванні клінічною термінологією основну роль відіграє засвоєння певної кількості греко-латинських терміноелементів. Терміноелемент (ТЕ) – це словотворчий структурний елемент клінічного терміна, який має фіксоване значення і написання. ТЕ утворюють однотипні за своєю структурою і семантикою (значенням) терміни. ТЕ мають різний ступінь частотності: так, одні можуть входити до складу двох-трьох, а інші – до складу кількох десятків термінів.Item Цифрова компетентність здобувачів вищої медичної освіти в умовах викликів сьогодення(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, TatianaУ статті розкрито сутність цифрової компетентності студентів закладів вищої медичної освіти у контексті вивчення мовних дисциплін. Описано переваги та недоліки використання диджітал інструментів у сучасному навчальному процесі. Охарактеризовано сучасні методи навчання у вищій освіті. Встановлено, що використання цифрових технологій, є доступним методом, що мотивує та удосконалює процес навчання завдяки функціональності. Проаналізовано і узагальнено розуміння поняття цифрова компетентність, цифрові навчальні додатки. Охарактеризовано методичну ефективність інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяють формуванню цифрової та професійної компетентностей студентів. Висвітлено перспективу подальших досліджень, а саме можливості застосування мобільних технологій, як ефективної стратегії розвитку цифрової компетентності у процесі фахової підготовки студентів медичних спеціальностей.Item Modern trends in higher education in digitalization`s era(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023-05) Nekrashevych, Tatiana; Некрашевич, Тетяна ВасилівнаOnline learning continues to grow in popularity as more students seek flexible and convenient ways to earn degrees or acquire new skills. Many colleges and universities now offer online programs, and there has been a rise in online-only institutions. Competency-based education focuses on measuring a student's knowledge and skills rather than the number of credit hours they have earned. This approach allows students to progress at their own pace and demonstrate mastery of a subject Personalized learning involves tailoring educational experiences to individual student needs, interests, and learning styles. This can include adaptive learning technologies, competency-based education, and project-based learning. Experiential learning involves hands-on, real-world experiences that help students develop skills and knowledge. This can include internships, service learning, and study abroad programs.Item Quizlet як цифровий інструмент інтерактивного навчання в процесі вивчення мовних дисциплін у медичних ЗВО(Харківський національний медичний університет, 2023-03) Некрашевич, Тетяна Василівна; Nekrashevych, TatianaПитаннями інтерактивного навчання в українській освіті в цілому займалися науковці О. І. Пометун, Л. В. Пироженко та інші. Дослідники стверджують, що «Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів» [4, c. 6]. Тобто інтерактивне навчання передбачає співнавчання, взаємонавчання, де студент та викладач є рівноправними учасниками. Для реалізації взаємодії всіх учасників навчального процесу використання цифрових інструментів є значущим, зокрема, і у дистанційному форматі.Item Попередження типових помилок при вивчення сучасної галузевої термінології за допомогою сучасних інструментів навчання(2023-03) Литовська, Олександра Веніамінівна; Lytovska, OlexandraItem Формувальне оцінювання під час практичних занять з іноземними студентами як інструмент побудови індивідуальної освітньої траєкторії(Харківський національний медичний університет, 2023-03) Дерев'янченко, Наталя Володимирівна; Маракушин, Дмитро Ігорович; Краснікова, Світлана ОлександрівнаСистема освіти трансформується і реформується паралельно зі змінами в суспільстві. Відкрите і прозоре оцінювання здобувачів освіти є одним з факторів підвищення ефективності навчання. Питання підготовки і формування інструментів оцінювання є пріоритетним завданням педагогічних працівників і входить до однієї з їхніх трудових функцій, згідно з професійним стандартом на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». Студентоцентроване навчання передбачає наявність постійного зворотного зв’язку, що може бути ефективно забезпечений за допомогою проведення формувального оцінюванняItem Аналіз назв гомеопатичних комбінованих засобів українських виробників(НФаУ, 2023-03-16) Савіна, Вікторія Вікторівна; Savina, VictoriaУ Державному реєстрі лікарських засобів України представлені препарати 37 гомеопатичних фірм-виробників, п’ять із яких – вітчизняні. У Переліку лікарських засобів присутня і більша кількість виробників, і більша кількість гомеопатичних препаратів. У процесі зробленого аналізу номенклатурних назв визначилися як загальні підходи до побудови назв препаратів, спільні для всіх українських виробників саме гомеопатичних лікарських засобів, так й індивідуальні особливості назв препаратів окремих фірм. Вказівка на фірму-виробника досить часто зустрічається у назвах гомеопатичних препаратів: Cordalon-ARN, Snoverun-ARN, Spasminal-ARN (фірма «Арніка», Україна). Назви переважної більшості препаратів «Національної Гомеопатичної Спілки України» мають чітку однотипну структуру: назва хвороби або хворобливого стану, або органу, на який направлена дія препарату + вказівка на лікарську форму (найчастіше – гранули): Broncho-gran; Masto-gran; Arthro-gran, Chole-gran. Деколи вказівка на лікарську форму подається в інших варіантах та з використанням української мови: Антигрипін дитячий гранули гомеопатичні; Вес-норма гранули гомеопатичні, Ангін-гран драже та ін.