ISSN 2310-8363

Репозитарій Харківського національного медичного університету – це відкритий електронний архів академічних текстів, матеріалів наукового та навчально-методичного призначення, створених науковцями, викладачами, іншими працівниками університету та здобувачами

З усіх питань щодо Репозитарію ХНМУ звертайтеся до координатора Тетяни Павленко за адресою: repository@knmu.edu.ua

 

Recent Submissions

Item
Role of nursing interventions in preventing postoperative complications
(Харківський національний медичний університет, 2025-06-30) Yeryomenko, Galyna; Huk, Alina; Єрьоменко, Галина Володимирівна; Гук, Аліна Анатоліївна
Item
Роль освіти в житті людини
(2025) Абу Мєхада, Лена; Скорбач, Тетяна Василівна
У роботі розглянуто значення освіти як фундаментального чинника розвитку людини. Показано її вплив на професійне становлення, можливості соціальної мобільності та формування критичного мислення. Описано роль освіти у розвитку особистісних якостей, творчого потенціалу й соціальних зв’язків. Наголошено на виховному аспекті освітніх інституцій, які сприяють формуванню цінностей і громадянської свідомості.
Item
Особливості викладання психології в німецьких університетах сьогодні
(2025) Абашнік, В.О.
У тексті висвітлено розвиток викладання психології в німецьких університетах від ранніх історичних етапів до сучасних навчальних програм. Показано становлення дисципліни через внесок провідних німецьких учених, а також описано структуру бакалаврських та магістерських програм у різних університетах. Розкрито особливості змісту фундаментальних, методичних і прикладних навчальних компонентів. Окрему увагу приділено викладанню психології як основного та побічного фаху і ролі міждисциплінарних підходів у сучасній німецькій освіті.
Item
Зацікавленість студентів навчальним процесом
(2025) Арутюнова, С.К.; Фоміна, Людмила Володимирівна
У роботі розглянуто чинники, що впливають на зацікавленість студентів навчальним процесом, зокрема роль мотивації, змісту матеріалу та методів викладання. Проаналізовано значення інтерактивних підходів, цифрових інструментів, індивідуалізації навчання та психологічного клімату у формуванні стійкої залученості здобувачів освіти. Окреслено проблеми, що знижують інтерес до навчання, й подано можливі шляхи їх подолання.
Item
Зміни психологічного стану людини в умовах війни
(2025) Бєлаш, М.С.; Павловська, А.І.; Скорбач, Тетяна Василівна
У роботі розглянуто зміну психологічного стану людини в умовах війни та проаналізовано чинники, що зумовлюють погіршення ментального здоров’я. Описано прояви хронічного стресу, депресивних і тривожних розладів та їхній зв’язок із тривалим відчуттям небезпеки. Подано характеристику застосування методики DASS-21 для оцінювання депресії, тривожності й стресу та узагальнено результати опитування, які свідчать про підвищення рівня емоційних порушень серед населення. Наведені висновки підкреслюють необхідність розширення доступу до психологічної підтримки в умовах воєнних викликів.