Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/7739
Назва: Оптимізація профілактики розвитку мультифакторіальної патології та поліпшення способу життя родини шляхом аналізу родоводів підлітків
Автори: Васильєва, Оксана Василівна
Теми: родовід
мультифакторіальні хвороби
профілактика
Дата публікації: 2014
Бібліографічний опис: Васильєва О. В. Оптимізація профілактики розвитку мультифакторіальної патології та поліпшення способу життя родини шляхом аналізу родоводів підлітків / О. В. Васильєва // Вісник проблем біології і медицини – 2014. – Вип. 1 (106). – С. 357−360.
Короткий огляд (реферат): Збереження здоров'я школярів залишається актуальною проблемою в Україні на сьогодні. Медики, батьки, педагоги серйозно стурбовані тим, що за останні роки здоров'я школярів відчутно погіршилося. Так, за даними Головного управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації, результати медичних профілактичних оглядів свідчать, що якщо серед першокласників реєструється більш ніж третина здорових дітей, то в 11-му класі їх уже менше за 6 відсотків. Порушення зору і постави, нервово-психічні розлади та захворювання кишково-шлункового тракту - такий «букет» отримують деякі діти разом з атестатом про середню освіту.
Опис: За результатами проведеного дослідження були розроблені індивідуальні пам'ятки для учнів старших класів щодо збереження здоров’я родини, складовою частиною яких стали рекомендації відповідно до виявленої мультифакторіальної патології в родоводі. Якщо на початку дослідження більшість школярів ставилася до стану свого здоров'я та наявних хвороб батьків дуже скептично («Це був одиничний випадок». «Зі мною цього не станеться»), то побачивши на власні очі наявність конкретної патології у декількох поколіннях (особливо, коли вона збігалася з причиною смерті родичів), точка зору та висловлення кардинально змінювалися («Що мені робити для запобігання розвитку цієї хвороби?»). Тому становиться очевидною необхідність введення аналізу мультифакторіальної патології у родоводах школярів у рамках викладання біології учням старших класів. Тому що на прикладі вивчення законів Менделя вони не розуміють, що йдеться про успадкування в їхніх родинах не тільки окремих ознак, а й конкретних хвороб. Але якщо на прикладі складання власного родоводу із з'ясуваням «ти чи твої діти будуть наступними носіями цієї ознаки / хвороби?» можливо вплинути на переоцінку способу життя школяра та його родини.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/7739
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Вестник Выпуск1.pdf1,5 MBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.