Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/13184
Title: Impact of food products marketing on the development of obesity in children and teenagers
Authors: Pomohaibo, Kateryna
Ganshin, Nykolay
Keywords: children
advertisements
food products
Issue Date: 16-Mar-2016
Citation: Pomogaybo E. G. Impact of food products marketing on the development of obesity in children and teenagers / E. G. Pomogaybo, M. S. Homich, N. U. Ganshin // Актуальні питання соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я в Україні : матеріали науково-практичної конференції (до 125-річчя з дня народження М. Г. Гуревича, Наркома охорони здоров’я України (1920–1925 рр.), першого завідувача кафедри соціальної гігієни Харківського медичного інституту (1923–1925 рр.)), Харків, 16 березня 2016 р. – Харків, 2016. – С. 94–95.
Abstract: Educating children, allowing them to become well-informed, critically-minded consumers is an important educational goal for families, schools, and health care workers. Children are particularly prone to the effects of advertising, offering them to consume attractive products. The competent authorities should be closely monitored advertisements on food products and, where possible, to prohibit messages aimed at children. Advertisements must not mislead as to the potential benefits to be derived from the product ion of consumption should not harm the role of parents and other appropriate adult role models as a valuable source of nutrition guidance.
URI: https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/13184
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра громадського здоров'я та управління охороною здоров'я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IMPACT OF FOOD PRODUCTS MARKETING ON THE DEVELOPMENT OF OBESITY IN CHILDREN AND TEENAGERS..docx16,25 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.