Наукові праці. Кафедра фізіології
Permanent URI for this collectionhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/1394
Browse
19 results
Search Results
Item Міжнародна академічна мобільність англомовних іноземних студентів як засіб організації очного навчання майбутніх лікарів(2024-05-23) Марковський, В.Д.; Маракушин, Д.І.; Васильєва, О.В.; Бондарева, А.В.; Ковальов, М.М.Перед початком повномасштабного вторгнення рф на територію нашої країни Харківський національний медичний університет (ХНМУ) був лідером з підготовки іноземних здобувачів вищої освіти англійською мовою в Україні; так, станом на 01.02.2022 р. контингент іноземних студентів у ХНМУ складав 5340 осіб із 77 країн світу. З 24.02.2022 р. у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні університет був вимушений призупинити навчальний процес в очному форматі, але активно продовжував працювати в міжнародному просторі з пошуку нових можливостей для очного навчання іноземних студентів та їх психологічної підтримки навіть під час воєнного стану.Item Роль гуморальної ланки антиноцицептивної системи у фізіологічному контролі больової чутливості(2024-12-03) Кармазіна, І.С.; Богдановська, В.Ю.Антиноцицептивна система – це частина нервової системи, яка активується при больових відчуттях і модулює їх сприйняття на різних рівнях центральної нервової системи, яка не лише контролює інтенсивність болю, але й взаємодіє з емоційними та когнітивними центрами мозку, допомагаючи нам адаптуватися до болю та уникати надмірної реакції на шкідливі подразники.Item Перспективи впровадження навчання вітчизняних здобувачів вищої медичної освіти в Харківському національному медичному університеті англійською мовою(2024-05-28) Лещина, І.В.; Васильєва, О.В.; Головачова, В.О.Сучасні реалії сьогодення висувають все нові вимоги до якості підготовки фахівців-медиків; саме їх професіоналізм стоїть на сторожі збереження особистого здоров’я як запоруки успіху розвитку українського суспільства під час воєнного стану в країні. Попри повномасштабне російське вторгнення в Україну в лютому 2022 року, знищення інфраструктури закладів вищої освіти (ЗВО) у місті Харкові, відтоку кадрів та студентів, а також скорочення фінансування, Харківський національний медичний університет (ХНМУ) щоденно робить усе можливе для забезпечення безперервності навчального процесу як для вітчизняних, так і для іноземних студентів.Item Дворічний досвід міжнародної академічної мобільності іноземних студентів ХНМУ в університеті New Vision(2024-05-28) Маракушин, Д.І.; Мачітідзе, Іванна; Васильєва, О.В.Попри повномасштабне російське вторгнення в Україну в лютому 2022 року, знищення інфраструктури закладів вищої освіти у місті Харкові, відтоку кадрів та студентів, а також скорочення фінансування, Харківський національний медичний університет (ХНМУ) зробив усе можливе для забезпечення безперервності навчального процесу як для вітчизняних, так і для іноземних студентів.Item Етолого-вегетативні кореляти експериментального нейрогенного стресу(2024) Пандікідіс, Н.І.; Маслова, Н.М.; Дунаєва, О.В.; Данильченко, С.І.Комплексне дослідження етолого-вегетативних механізмів формування експериментального емоційно-стресового стану, а також встановлення взаємозв'язку між вивченими корелятами та спроба виявити показник чи групу показників, які мають прогностичні цінності для виникнення порушень серцевої діяльності в умовах нейрогенного стресу.Item Сучасні методи аналізу когнітивних функцій (огляд літератури, частина 1)(2024) Маслова, Н.М.; Булиніна, О.Д.У сучасній медицині приділяють особливу увагу проблемі когнітивних порушень, які є поширеними та мають значний вплив на якість життя пацієнта. Когнітивні функції людини (пам'ять, мова, виконавча функція, абстрактне мислення, увага та візуально-просторові здібності) пов'язані з певними структурами мозку та специфікою взаємодії цих структур.Item Етолого-вегетативні кореляти експериментального нейрогенного стресу(2024) Пандікідіс, Н.І.; Маслова, Н.М.; Дунаєва, О.В.; Данильченко, С.І.Метою роботи стало комплексне дослідження етолого-вегетативних механізмів формування експериментального стресового стану, а також встановлення взаємозв'язку між вивченими корелятами та спроба виявити показник чи групу показників, які мають прогностичні цінності для виникнення порушень серцевої діяльності в умовах нейрогенного стресу.Item Вплив біомеханіки на оптимізацію дизайну та функціональності протезів і ортезів(2024-10) Литвиненко, Микола; Рисована, Любов; Григорук, Вікторія; Алексеєнко, Роман; Гранкіна, СвітланаБіомеханіка є критично важливим науковим та освітнім напрямком для протезування та ортезування, оскільки вона надає глибоке розуміння механічних принципів, які регулюють функціонування людського тіла. Її застосування дозволяє оптимізувати дизайн протезів і ортезів, забезпечуючи їх ефективність і комфорт. За допомогою біомеханічних моделей і симуляцій інженери можуть створювати пристрої, які максимально імітують природну функцію відсутньої частини тіла або підтримують пошкоджені ділянкиItem Вивчення центрального рівня адаптациї організму до стресових факторів у студентів(2024-06-18) Пандікідіс, Надія Іванівна; Маслова, Наталя Михайлівна; Дунаєва, Ольга ВікторівнаСтрес - це не тільки реакція на подразник навколишнього середовища, але й процес, за допомогою якого люди відчувають проблеми та загрози навколишнього середовища та борються з ними. Стресори – це особисті обставини та обставини довкілля, які викликають стрес. Основними стресорами серед студентів-медиків є соціальні стресори, стресори, пов'язані з викладанням та навчанням, міжособистісні стосунки та надмірний рівень стресу зі зниженням успішності. Таким чином, стрес включає «емоційні порушення або зміни, викликані факторами стресу».Взагалі відомо, що однакові по інтенсивності та тривалості впливи можуть бути стрес-факторами для одної людини і не володіти цими ознаками для іншої. Настільки ж неоднозначними можуть бути ефекти східних по інтенсивності та тривалості впливів у одної людини при різних його функціональних станахItem Управління навчальним колективом в умовах агресивного зовнішнього середовища як частина лідерської компетентності педагога професійного навчання(2024) Булинін, Владислав Олександрович; Булиніна, Оксана Дмитрівна; Маслова, Наталія МихайлівнаУ статті представлено особливості управління навчальним колективом в умовах агресивного зовнішнього середовища як частини лідерської компетентності педагога професійного навчання. Термін «агресивне зовнішнє середовище» описує умови, які характеризуються високим рівнем непередбачуваності, конфліктів, швидких змін, а також соціальною, політичною, економічною, і технологічною нестабільністю. Лідерство з огляду на зростаючі зовнішні виклики перестає бути просто набором управлінських навичок, а перетворюється на комплексну компетентність, яка включає вміння адаптуватися до змін, розробляти стратегії виживання та розвитку колективу, а також підтримувати моральний дух і згуртованість студентів. Визначено, що важливим стає також уміння педагога ефективно комунікувати, вирішувати конфлікти і управляти стресовими ситуаціями.