Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/27873
Назва: | Медична етика в системі координат вищої медичної школи |
Автори: | Юрко, Катерина Володимирівна Меркулова, Ніна Федорівна Могиленець, Олена Іванівна Соломенник, Ганна Олегівна |
Теми: | медицина вища медична освіта медична етика студент лікар |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Медична етика в системі координат вищої медичної школи / К. В. Юрко, Н. Ф. Меркулова, О. І. Могиленець, Г. О. Соломенник // Інноваційна педагогіка. – 2020. – Вип. 20, т. 1. – С. 59–63. |
Короткий огляд (реферат): | Вища медична школа ХХІ століття знаходиться у нових умовах. Медицина має необмежені можливості змінювати людське життя. Тому кожен його етап - зачаття, пологи, дитинство, юність, зрілі роки, старість і навіть смерть - може бути змінений за бажанням хворого, його родичів, лікарів тощо. Сьогодні технічний прогрес у медицині виходить за межі традиційних моральних цінностей, а це презентує у навчальний процес студентів-медиків нову дисципліну, а саме медичну етику. Оскільки медицина - це галузь, яка вимагає досить високого рівня професіоналізму і передбачає відносно чітку систему певних етичних принципів та особливу етику, котра об'єднує представників цієї професії за допомогою особливих норм і зобов'язань, то медична етика - це сукупність пов'язаних між собою індивідуальних і соціальних принципів, покликаних чинити вплив на самостійні дії лікаря. Стаття розриває сутність медичної етики, її принципи, рівні та виміри. У межах медичної етики виділяють три її рівні і сім вимірів. Перший рівень індивідуальної етики включає професійну автономію та благодіяння, другий рівень соціальної етики стосується доступності, справедливості та способів розподілу медичних ресурсів, третій рівень - це види медичної практики, де виникають етичні проблеми у зв'язку з трансплантацією органів і народженням дітей з вадами розвитку. До вимірів медичної етики належать: професійна автономія в медицині; благодіяння; доступність медицини; справедливість; розподіл медичних ресурсів; у питаннях трансплантації органів активну роль відіграють суспільство і держава; народження дітей з фізичними вадами розвитку викликає не лише етичні проблеми, але і такі, як цінність і якість життя. Уведення в учбовий процес медичної етики дасть можливість корегувати амплітуду креативного потенціалу медичного вишу у підготовці майбутнього лікаря до практичної діяльності. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/27873 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці. Кафедра інфекційних хвороб |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
59-63.pdf | 473,47 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.