Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/31024
Title: | Проєктно-цифрова діяльність як засіб формування цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей |
Other Titles: | Project-Digital Activity as a Means of Forming Digital Competence of Humanities Specialties’ Students |
Authors: | Наливайко, Олексій Олексійович Прокопенко, Андрій Іванович Кабусь, Наталя Дмитрівна Хатунцева, Світлана Миколаївна Жукова, Оксана Анатоліївна Жукова, Оксана Анатоліївна |
Keywords: | цифрова компетентність здобувачі освіти заклад вищої освіти студенти гуманітарних спеціальностей проєктно-цифрова діяльність |
Issue Date: | Mar-2022 |
Publisher: | Київ |
Citation: | Проєктно-цифрова діяльність як засіб формування цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей [Електронний ресурс] / О. О. Наливайко, А. І. Прокопенко, Н. Д. Кабусь, С. М. Хатунцева, О. А. Жукова, Н. А. Наливайко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2022. – Том 87, № 1. – С. 218–235. – Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4748. |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі застосування в освітньому процесі закладу вищої освіти проєктно-цифрової діяльності як засобу формування цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей. Проведено науковий аналіз змісту понять «цифрова компетентність», «проєктно-цифрова діяльність», «цифровий проєкт». Обґрунтовано доцільність упровадження освітніх цифрових проєктів у навчальний процес закладів вищої освіти. Визначено компоненти цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей. У статті доведено, що одним із чинників, який сприяє ефективному розвитку освітнього процесу сучасного закладу вищої освіти є формування цифрової компетентності здобувачів освіти засобами проєктно-цифрової діяльності. Представлено та проаналізовано засоби цифрового контенту при виконанні проєктно-цифрової діяльності здобувачами освіти. Розглянуто алгоритм взаємодії між учасниками проєктно-цифрової діяльності в умовах навчання. У результаті дослідження встановлено, що проєктно-цифрова діяльність в експериментальній групі сприяла: формуванню високого рівня цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей; досягненню порозуміння в студентському освітньому середовищі; покращенню комунікаційних якостей; розвитку у студентів уміння знаходити потрібну інформацію в цифровому просторі з її подальшим застосуванням задля досягнення мети цифрового навчального проєкту. Експериментальна перевірка розробленої моделі формування цифрової компетентності студентів гуманітарних спеціальностей довела її ефективність. Визначено потенційні шляхи підвищення ефективності формування цифрової компетентності: розробка чітких і загальноприйнятих критеріїв та рівнів сформованості цифрової компетентності; формування цифрової компетентності через діяльність, тобто створення власного цифрового контенту, його супровід, комунікація між суб’єктами цифрового середовища та представлення отриманого результату як власної творчості в цифровому світі; створення зручної та прийнятної системи моніторингу й тестування рівня цифрової компетентності здобувачів освіти. |
URI: | http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/31024 |
ISSN: | 2076-8184 |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра української мови, основ психології та педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4748 (1).pdf | 952,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.