Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/12465
Назва: Концепт острова в англійському художньому мисленні першої половини ХХ ст.
Автори: Лозенко, Вікторія Василівна
Теми: англійська література першої половини ХХ ст.
концепт острова
хронотоп
міфологема
символ
художня парадигма
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Лозенко В. В. Концепт острова в англійському художньому мисленні першої половини ХХ ст. : автореф. дис. ... канд. філологічних наук : 10.01.04 — Література зарубіжних країн / В. В. Лозенко ; Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара. – Дніпропетровськ, 2015. – 23 с.
Короткий огляд (реферат): У дисертації вперше здійснений комплексний літературознавчий аналіз концепту острова в англійській літературі першої половини ХХ ст. ─ на матеріалі творів «Містер Блетсуорсі на острові Ремполі» Г. Веллса, «До маяка» В. Вулф, «Острів фарисеїв» Джона Ґолсуорсі, «Фрейя Семи Островів», «Перемога» Дж. Конрада, «Місяць і шеляг» В. С. Моема, «Простак з Несподіваних островів» Б. Шоу. Досліджено форми індивідуальної інтерпретації концепту острова в поетиці творів представників різних художніх парадигм ─ реалізму, неоромантизму, модернізму, у яких концепт набуває нові ідеї. У концепті острова виявлені такі компоненти, як специфічний хронотоп, особливий тип героя, символ човна, міфологема Білої богині, мотив подорожі, обряд ініціації. Ці структурні складові мають позитивні конотації в реалістичних і модерністських творах, навіть якщо уявлення про райський острів виявляється хибним, ─ ідилічна природа, активні герої, човен як місце набуття нових властивостей; жінки, які втілюють Білу богиню, зображені як повністю сформовані особистості. Ці ж компоненти позбавлені позитивного спектру у неоромантичній прозі ─ природа охарактеризована лексемами з негативним відтінком, герої пасивні, жінки, які уособлюють Білу богиню, не здатні подолати самотність головного героя. У роботі вивчено генезис і еволюція концепту острова в художніх творах англійської літератури, починаючи від кельтської міфології і до першої половини ХХ ст.; виділено спільні риси концепту острова в поетиці досліджених творів; проаналізовано специфіку компонентів концепту острова в різних художніх парадигмах.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/12465
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра латинської мови та медичної термінології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лозенко В. В. Концепт острова в англійському художньому мисленні .docx67,68 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.