Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/33050
Title: Development of self-motivation to learn a foreign language among medical students
Authors: Iukhno, Nataliia
Keywords: змішане навчання
самомотивація
студенти медичного університету
глобалізація
міжнародне спілкування
blended learning
self-motivation
medical university students
2023а
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: ХНПУ ім. Г.С. Сковороди
Citation: Iukhno N. V. Development of self-motivation to learn a foreign language among medical students / N. V. Iukhno // Освіта збереже Україну : матеріали IІ Всеукраїнських Прокопенківських читань (Харків, 14 червня 2023 року).– Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2023. – С. 308─310.
Abstract: Стаття розглядає важливість оволодіння іноземною мовою для студентів медичного університету у контексті глобалізації та наукового росту. Автор висвітлює унікальні виклики змішаного навчання та надає практичні поради стосовно підвищення самомотивації під час дистанційного навчання. Зосереджуючись на важливості розвитку міжкультурної компетентності, стаття вказує, що володіння іноземною мовою є ключовою для ефективного спілкування в глобалізованій медицині та доступу до передових досліджень у сфері охорони здоров’я. The article examines the importance of mastering a foreign language for medical university students in the context of globalization and scientific growth. The author highlights the unique challenges of blended learning and provides practical advice on increasing self-motivation during distance learning. Focusing on the importance of developing intercultural competence, the article indicates that foreign language proficiency is key to effective communication in globalized medicine and access to cutting-edge health research.
URI: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/33050
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iukhno_tezy prokop chytan.doc29,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.