Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/32509
Назва: Особливості психологічного стану внутрішньо переміщених дітей шкільного віку та підлітків в умовах війни
Інші назви: Peculiarities of the psychological state of internally displaced school-age children and adolescents in war conditions
Автори: Даниленко, Георгій Миколайович
Danylenko, Heorhii Mykolayovych
Страшок, Лариса Анатоліївна
Strashok, Larysa Anatoliivna
Сидоренко, Тетяна
Sydorenko, Tetiana
Ісакова, Марина Юріївна
Isakova, Maryna Yuriivna
Завеля, Еліна Михайлівна
Zavelya, Elina Mykhailivna
Водолажський, Максим
Vodolazhskyi, Maksym
Теми: внутрішньо переміщені діти шкільного віку
підлітки
психологічний стан
2023у
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Особливості психологічного стану внутрішньо переміщених дітей шкільного віку та підлітків в умовах війни / Г. М. Даниленко, Л. А. Страшок, Т. П. Сидоренко [та ін.] // Сучасна педіатрія. Україна. – 2023. – № 4 (132). – С. 51–55.
Короткий огляд (реферат): З моменту ескалації війни 24 лютого 2022 року, за даними ЮНІСЕФ, 1148 дітей було вбито або поранено, а приблизно 5,9 млн осіб стали внутрішньо переміщеними особами. Стан здоров'я внутрішньо переміщених дітей потребує пильної уваги лікарів та психологів. Було досліджено психологічний та психоемоційний стан 1017 внутрішньо переміщених дітей шкільного віку та підлітків віком 11-17 років та їхніх батьків, які на час дослідження мешкали у м. Львові та Львівській області. У травні 2022 року проведено їхнє анонімне анкетування. Анкети розроблено виконавцями науково-дослідної роботи «Вивчити вікові та статеві особливості пре дикторів трансформації поведінкових чинників ризику для здоров'я підлітків в умовах війни». Встановлено, що 53,9% дітей були змушені розлучитися з рідними та близькими, 21,3% перебували під обстрілами; 5,8±0,7% пережили смерть близьких; 11,4±1,0% потерпали від голоду, відсутності питної води та холоду. Майже в третини всіх опитуваних відмічалося постійне відчуття тривоги, у п'ятої частини — панічні атаки, відчуття небезпеки, незахищеності. У дітей спостерігалося наростання негативних емоцій порівняно з довоєнним часом. У третини дітей стан психічного здоров'я погіршився, але за психологічною підтримкою до фахівців майже ніхто з них не звертався. Відчуття запаморочення, головного білю, прискореного серцебиття, болю в животі, коли для цього не було причин, визначались у кожної п'ятої дитини, що може бути основою для формування психосоматичної патології. Фактором стабілізації психоемоційного стану як дітей, так і їхніх батьків була віра, що жахіття війни скінчиться і все буде добре, про це відповіли майже 85% опитаних. Це опосередковано свідчить про достатній потенціал життєстійкості. Актуальною формою медико-психологічної допомоги внутрішньо переміщеним дітям шкільного віку та підліткам є організація мультидисциплінарної команди у складі психологів, лікарів, педагогів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): doi: 10.15574/SP.2023.132.51
https://med-expert.com.ua/journals/wp-content/uploads/2023/08/09.pdf
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/32509
ISSN: 2663-7553
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра педіатрії № 3 та неонатології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Danylenko1_Peculiarities_ot_the_psychological_state_of_internally_displaced_school-age_children.pdf764,76 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.