Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/32429
Title: The National Qualifications Framework In The German Higher Education System
Authors: Batyuk, Liliya
Zhernovnykova, Oksana
Keywords: National Qualifications Frameworks
European community
Bologna process
Germany
Issue Date: 17-Jan-2023
Publisher: Університет Григорія Сковороди в Переяславі. Центр інноваційного навчання та трансферу технологій.
Citation: Batyuk L. V. The National Qualifications Framework In The German Higher Education System / L. Batyuk, O. A. Zhernovnykova // Педагогіка сучасності: виклики і перспективи цифрової доби : збірник наукових праць молодих учених та здобувачів, Переяслав, 17 січня 2023 року. – Переяслав, 2023. – Вип. 2. – С. 7–10.
Abstract: The systems of higher education in the countries that are participants of the Bologna process involve an understanding of the role of higher education, higher education institutions, students, academic staff and public partners. The national qualification framework is a key element of higher education in the Federal Republic of Germany and clearly defined. Descriptions of higher education qualifications were developed taking into account both level classification and branch classification
URI: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/32429
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра медичної та біологічної фізики і медичної інформатики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The National Qualifications Framework in the German Higher Education System.pdf255,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.