Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/28227
Назва: Психоосвіта у системі психосоціальної реабілітації чоловіків, хворих на алкогольну залежність
Автори: Литвиненко, Василь Васильович
Теми: алкогольна залежність
психоосвіта
ремісія
соціальна фрустрованість
стресдолаюча поведінка
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Литвиненко В. В. Психоосвіта у системі психосоціальної реабілітації чоловіків, хворих на алкогольну залежність : автореф. дис... канд. мед. наук : 19.00.04 – Медична психологія / В. В. Литвиненко ; Харківський національний медичний університет. – Харків, 2020. – 20 с.
Короткий огляд (реферат): З метою оцінки ефективності психоосвітніх програм у комплексній психосоціальній реабілітації хворих з алкогольною залежністю і розробки оптимальних методів її застосування обстежено 150 чоловіків, в яких згідно діагностичних критеріїв МКХ-10 встановлено синдром залежності від алкоголю. 94 хворих знаходились на лікуванні у КЗОЗ Харківської обласної клінічної наркологічної лікарні № 9, 56 хворих – у клініці психіатрії та наркології Військово-медичного клінічного центру Північного регіону. Основну групу, пацієнти якої приймали участь у психоосвітній програмі, розробленої за результатами власних досліджень склали 105 осіб, контрольну групу 45 осіб, які отримували стандартну регламентовану терапію в лікарні. Розроблена та апробована психоосвітня програма для хворих з алкогольною залежністю, основною стратегією якої є комплексний вплив на когнітивний, емоційний, психофізіологічний, поведінковий та соціальний аспекти алкогольної залежності. Засадами психоосвіти є усвідомлення пацієнтом хворобливого стану, аналіз власних особистісних характеристик та особливостей сприйняття себе у соціумі; формування у хворого мотивації на лікування; напрацювання навичок адекватної поведінки у психотравмуючій ситуації; корекція «алкогольних» паттернів поведінки. При цьому психоосвітня програма для військовослужбовців має додаткове включенням тренінгу соціальних навичок, стресостійкості, навчання навичкам подолання гострого стресу. Встановлена висока результативність психоосвіти в порівнянні з традиційною системою реабілітації хворих з алкогольною залежністю щодо редукції психопатологічної симптоматики, подолання залежної поведінки, підвищення тривалості та якості ремісії. Доведено достовірне зниження рівня соціальної фрустрованості та позитивну динаміку стресодолаючої поведінки, перехід некоструктивних копінг-стратегій у конструктивні. Вперше розроблена система диференційованих психоосвітніх програм в комплексному лікуванні та реабілітації цивільних та військових хворих на алкогольну залежність. Відмічена позитивна динаміка стресдолаючої поведінки, перехід неадаптивних копінг-стратегій у конструктивні спрямовані на вирішення завдань (45,1 % обстежених основної та 32,6 % контрольної груп).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/28227
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра психіатрії, наркології, медичної психології та соціальної роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Литвиненко автореферат.pdf1,07 MBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.