Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/22871
Title: | Scientific texts for the specialty “Technologies of laboratory diagnosis and treatment” |
Authors: | Kozka, Iryna |
Keywords: | консультувати аналіз потреб результат аналізу diagnostics to consult disease needs analysis test result |
Issue Date: | Apr-2019 |
Publisher: | ХНМУ |
Citation: | Kozka I. K. Scientific texts for the specialty “Technologies of laboratory diagnosis and treatment” / I. K. Kozka // Методологія та практика лінгвістичної підготовки іноземних студентів : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 17 квітня, 2019). – Харків : ХНМУ, 2019. – С. 117–123. |
Abstract: | The work deals with scientific texts for the students of the specialty “Technologies of laboratory diagnosis and treatment”. The author comes to the conclusion that the texts for Masters should not only inform about current methods of laboratory investigations but also provide consultations to doctors- specialists from doctors-laboratory scientific workers concerning test results and diagnosis in the format of the curriculum “Clinical evaluation of laboratory investigations” |
Description: | Робота присвячена розгляду наукових текстів для роботи зі студентами спеціальности «Технології лабораторної діагностики та лікування». Автор робить висновок, що тексти для магістрів повинні не тільки інформувати про сучасні методики лабораторних досліджень, а також бути інформативними в наданні консультацій лікарям-спеціалістам з боку лікарів-лаборантів щодо результатів аналізів та діагнозу у форматі курсу «Клінічне оцінювання лабораторних досліджень» |
URI: | https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/22871 |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кафедра мовної підготовкиdoc.doc | 236,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.