Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/19486
Title: Эмпатийная культура врача как психолого-педагогическая проблема
Authors: Кузнецова, И.В.
Keywords: емпатійна культура
психолого-педагогічна проблема
душевний стан
empathetic culture
a psychological and pedagogical problem
emotional state
Issue Date: 18-Apr-2018
Citation: Кузнецова И. В. Эмпатийная культура врача как психолого-педагогическая проблема / И. В. Кузнецова // Система повышения квалификации педагогических кадров в ВУЗах Узбекистана: опыт, приоритеты и перспективы развития = Ўзбекистон отм педагог кадрларининг малакасини ошириш тизими: тажриба, ютуқлар ва ривожланиш истиқболлари = System of improvement in pedagogical staff qualification in higher educational institutions of Uzbekistan: experience, priorities and prospects of development : материалы научно-практической конференции, Ташкент, 18 апреля 2018 г. – Ташкент, 2018. – C. 120.
Abstract: Моральний борг лікаря включає в себе любов до пацієнта. Особливо важливо, щоб виконання цього боргу лікарем органічно поєднувалося з його професійною і емпатійної культурою, яка переходить в звичну, повсякденну поведінку. Відчувати іншу людину - це, передусім, розуміти її душевний стан, переживання, страхи, побоювання, а на це здатна тільки духовно багата, культурна людина.
Description: The moral duty of each doctor includes love to the patient. It is especially important, that the doctor should organically combine his professional and empathetic culture which becomes his habitual, daily behaviour. Only spiritually rich, cultural person is able to feel other person, i.e. to understand his emotional state, experiences, fears, behaviour and acts.
URI: https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/19486
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
психол.пробл..pdf342,08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.