Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/15298
Назва: | Psycho-hygienic health risk factors of children and teenagers with vision pathology |
Автори: | Olajide, Tinuola Effiong, Andikan Udoh Sasina, Olga |
Теми: | blind visual rehabilitation psycho-emotional development |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | KhNMU |
Бібліографічний опис: | Olajide T. Psycho-hygienic health risk factors of children and teenagers with vision pathology / T. Olajide, A. U. Effiong, O. S. Sasina // Actual Problems Of Clinical And Theoretical Medicine : Аbstract Book Of IXth International Interdisciplinary Scientific Conference Of Young Scientists And Medical Students (Іnternational Scientific Іnderdisciplinary Сongrence – ISIC), Kharkiv, 19–20 may 2016 / KhNMU. – Kharkiv, 2016. – Р. 255. |
Короткий огляд (реферат): | The study environment for visually impaired adolescents shows to perfectly ensure correct and complete acquisition of knowledge is necessary to provide a good psycho-emotional climate. Schools are adapted to physical assist children and teenagers with visual pathologies. Safety considerations are a priority. Class rooms are organized so that the students can know just where to go for what they require. The learning environment has a sufficient set of tools for acquiring knowledge, such as: Braille code, tactile graphic and tactual books. They are designed to ensure that the students effectively acquire knowledge without limitations. But, unfortently, level of psycho-emotional help is low. |
Опис: | The results of the study of psycho-hygienic health risk factors of children and teenagers with vision pathology |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/15298 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи молодих вчених. Кафедра гігієни та екології № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Tinuola Olajide.doc | 24,5 kB | Microsoft Word | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.