Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/7082
Title: Questionnaire survey of the children who are taught according to different school cirricula (common quastions)
Authors: Волченко, Наталия Владимировна
Волченко, Наталія Володимирівна
Volchenko, N.V.
Соколова, Ирина Ивановна
Соколова, Ірина Іванівна
Sokolova, I.I.
Keywords: questionnaires
schoolchildren
education load
disease of periodontal tissue
анкеты
школьники
нагрузки
заболевания тканей пародонта
Issue Date: Feb-2014
Citation: Volchenko N. Questionnaire survey of the children who are taught according to different school cirricula (common quastions) / N. Volchenko // Медичний форум. – 2014. – № 1 (01). – С. 13–16.
Abstract: Materials and methods: 115 children aged 9-16 took part in the research: 74 students studying in accordance with collegiate curriculum and 41 students studying according to general education curriculum. All the children received questionnaires which were to be answered at home with the participation of their parents. The questions concerned the students’ lifestyle, i.e. how much time they usually spent at school and for doing their homework, what they do when they do not have classes, whether they walk out of doors and questions as for sleep (sleep onset time and duration).
Description: Материалы и методы: в исследовании приняли участие 115 детей в возрасте 9-16 лет: 74 - обучающихся в соответствии с коллегиальным учебный планом и 41 - обучающиеся по общеобразовательной программе. Все дети получили анкеты, на которые должны были дать ответы дома с участием родителей. Вопросы касались школьной жизни, т.е. сколько времени они обычно проводили в школе и делали домашнее задание, что они делают, вне уроков, время начала и продолжительность.
URI: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/7082
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра стоматології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
львов 2014.pdf107,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.