Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/22860
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гусак, Е.Г. | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T08:47:25Z | - |
dc.date.available | 2019-05-15T08:47:25Z | - |
dc.date.issued | 2019-03-18 | - |
dc.identifier.citation | Гусак Е. Г. Анализ теорий систем педагогической деятельности / Е. Г. Гусак // Дослідження та впровадження в навчальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови: лінгво-дидактичні, методичні та міжнародні перспективи : 1 Міжнародна (V онлайн) науково-практична інтернет-конференція, 18 березня 2019 р. : збірник матеріалів конференції / М-во освіти та науки, Одеський національний університет імені І. І. Мечнікова. – Одеса, 2019. – С. 75–78. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/22860 | - |
dc.description | Different analysis systems of pedagogical activity and its components are considered in this work. The structure of teacher’s activity consists of functional components that make the single system. Conception of teacher’s activity is also directed to the process of abilities forming to design and analyse pedagogical situations. Additional knowledge concerning methods of pedagogical communication, psychological features of students, self-knowledge, cognition of own personality and activity are necessary. | ru_RU |
dc.description.abstract | В данной работе рассматриваются различные системы анализа педагогической деятельности, ее составляющие. Структура деятельности педагога состоит из функциональных компонентов, которые составляют единую систему. Концепция деятельности педагога также направлена на процесс формирования умений моделировать и анализировать педагогические ситуации. Необходимы дополнительные знания о способах педагогической коммуникации, о психологических особенностях студентов, о самопознании, познании собственной личности и деятельности. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.subject | педагогическая активность | ru_RU |
dc.subject | функциональные компоненты | ru_RU |
dc.subject | коммуникация | ru_RU |
dc.subject | личность | ru_RU |
dc.subject | pedagogical activity | ru_RU |
dc.subject | functional components | ru_RU |
dc.subject | communication | ru_RU |
dc.subject | personality | ru_RU |
dc.title | Анализ теорий систем педагогической деятельности | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
АНАЛИЗ ТЕОРИЙ СИСТЕМ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ.docx | 18,37 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.