Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/19483
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорнейко, Ірина Василівна-
dc.date.accessioned2018-05-02T19:13:33Z-
dc.date.available2018-05-02T19:13:33Z-
dc.date.issued2018-04-20-
dc.identifier.citationКорнейко І. В. Методика викладання англійською мовою: мовна компетенція викладачів навчальних дисциплін / І. В. Корнейко // Гуманітарна складова у світлі сучасних освітніх парадигм : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, Харків, 19–20 квітня 2018 р. – Харків : НФаУ, 2018. – С. 49–53.ru_RU
dc.identifier.urihttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/19483-
dc.descriptionIn the recent decades, the global spread of English medium instruction raise a question of the education quality under the conditions, when English is a foreign language for both the teacher and the student. Students' poor comprehension and passive engagement in class can affect the subject mastering. The purpose of the work was to review the methods, which can be used to improve the quality of the learning process. Application of the techniques and strategies, which are generally used in a foreign language classroom, in an EMI classroom can facilitate understanding the subject content, aid in speech production, and in such a manner, will obviously provide learning success. Planning and prediction of the language problems, pre-teaching of the content obligatory language, using various techniques to explain the vocabulary, those of question-answer work, scaffolding, using discourse markers, visual aids used by EMI teachers are some of the techniques recommended in the literature. It is concluded that an EMI teacher’s awareness of the linguistic problems can be achieved through the co-operation with foreign language departments.ru_RU
dc.description.abstractГлобальне розповсюдження викладання англійською мовою стимулює пошук засобів підвищення якості процесу навчання, одним із яких є підвищення лінгвістичної грамотності викладачів фахових дисциплін. У статті проаналізовані педагогічні методики та стратегії, спрямовані на покращення розуміння навчального матеріалу та підвищення рівня володіння англійською мовою студентами, які мають бути використані на заняттях.ru_RU
dc.language.isoukru_RU
dc.publisherНФаУru_RU
dc.subjectвикладання англійською мовоюru_RU
dc.subjectвикладачі фахових дисциплінru_RU
dc.subjectмовна компетенція викладачівru_RU
dc.subjectмовна компетенція студентівru_RU
dc.subjectякість навчанняru_RU
dc.subjectEnglish medium instructionru_RU
dc.subjectprofessors of professional disciplinesru_RU
dc.subjectlanguage competence of teachersru_RU
dc.subjectlanguage competence of studentsru_RU
dc.subjectquality of trainingru_RU
dc.titleМетодика викладання англійською мовою: мовна компетенція викладачів навчальних дисциплінru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Корнейко.docx31,75 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.