Степанюк, Є.І.2018-09-212018-09-212018-05-16Степанюк Є. І. Характеристика функціональних показників серцево-судинної та дихальної систем організму дітей шкільного віку раннього біоритмологічного типу / Є. І. Степанюк // Фізіологія – медицині, фармації та педагогіці: актуальні проблеми та сучасні досягнення : V Всеукраїнська наукова конференція студентів та молодих вчених з фізіології з міжнародною участю, Харків, 16 травня 2018 р. / ред. колегія: Д. І. Маракушин [та ін.]. – Харків, 2018. – С. 79.https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/20372Закономірностям біологічних ритмів підвладне все живе на Землі. Знання цих закономірностей та їх практичне використання необхідне медикам, біологам, педагогам. Ритмічність - невід'ємна властивість природи і життя у союзі з нею – це обов'язковий елемент здорового мислення . Відомості про біологічні ритми, про функціональний стан основних систем організму дітей різного віку та складання фізіологічно обгрунтованного розпорядку дня необхідні і для збереження здоров'я, і для підтримання високої життєвої активності та для запобігання виснаження адаптаційних механізмів організму. Мета нашої роботи - вивчити функціональні показники кардіореспіраторної системи організму у дітей різного шкільного віку з ранковим біоритмологічним типом.У роботі досліджено функціональні показники кардіореспіраторної системи організму у дітей молодшого, середнього та старшого шкільного віку у кількості 70 осіб з ранковим біоритмологічним типом. Дослідження показали на зменшення із віком кількості осіб ранкового біоритмологічного типу, у молодшому шкільному віці їх кількість була найбільшою 44%, середньому шкільному віці -18,33%, старшому шкільному віці – 11,3%, а гемодинамічні показники вказують на критичність періоду 9-13 років, в цей період, найімовірніше можуть розвинутися захворювання кардіореспіраторної системи. Дані, отримані при проведенні проби Мартіне та індексу Робінсона свідчать про порушення регуляції діяльності серцево-судинної системи та недостатній функціональний розвиток систем кровообігу у школярів молодшого шкільного віку. Також, про напругу зі сторони ВНС у дітей в діапазоні 9-13 років вказують високі показники ЧСС та АТ. Також, підставою для хвилювань можуть бути показники пробі Руф’є, що вказують на неспроможність серця підтримувати належний рівень працездатності при фізичних навантаженнях.ukсерцево-судинна системадихальна системадіти шкільного вікубіоритмологічний типХарактеристика функціональних показників серцево-судинної та дихальної систем організму дітей шкільного віку раннього біоритмологічного типуThesis