Рождественська, Анастасія ОлександрівнаЖелезнякова, Наталя Мерабівна2022-11-142022-11-142022Рождественська А. О. Нетикет як інструмент підвищення рівня культури спілкування між учасниками дистанційного освітнього процесу / А. О. Рождественська, Н. М. Железнякова // Вісник науки та освіти. – 2022. – № 2 (2). – C. 184–200. – DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2022-2(2)-184-200.https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/31022Дистанційна форма навчання у закладах вищої освіти в Україні останніми роками характеризується вимушеним пришвидшеним темпом розвитку, що визначає нові виклики для учасників освітнього процесу. Зокрема, проблемним питанням стає рівень культури взаємодії між викладачами та здобувачами освіти у віртуальному просторі. У статті описане експериментальне дослідження щодо впливу введення конкретних правил нетикету на культуру спілкування між учасниками освітнього процесу. Виявлено, що після введення чітких положень мережевого етикету спостерігалось підвищення сумарних оцінок відповідей викладачів за трьома шкалами: рівень культури спілкування (з 10 балів (95% ДІ 9,53; 11,00) до 12 балів (95% ДІ 11,68; 13,12), p<0,001), вплив дистанційного формату навчання (з 10 балів (95% ДІ 7,63; 11,70) до 16 балів (95% ДІ 14,67; 16,66), p<0,001), дотримання етикету спілкування (з 9 балів (95% ДІ 7,69; 10,05) до 19 балів (95% ДІ 18,24; 19,36), p<0,001). Отримані дані дозволяють розглядати нетикет як ефективний інструмент підвищення рівня культури спілкування між учасниками освітнього процесу в дистанційному форматі.ukнетикетспілкування між учасниками освітнього процесумережевий етикетдистанційне навчаннякультура спілкуванняНетикет як інструмент підвищення рівня культури спілкування між учасниками дистанційного освітнього процесуArticle