Пивоваров, Олександр Васильович2024-01-042024-01-042023Пивоваров О. В. Запровадження компетентністного підходу до здоров`язбереження у системі вищої освіти / О. В. Пивоваров // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. ─ 2023. – № 78. ─ С. 5─12.https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/33490Для забезпечення національної безпеки країни все більше актуального значення набуває впровадження концепції здоров’язбереження в суспільне життя і зокрема в систему вищої освіти. Актуальним і вагомим завдання є формування і забезпечення здоров’я кожної фізичної особи, зокрема здобувачів вищої освіти. Мета і завдання дослідження – аналіз та оцінка стану і підходів до формування компетентності здоров’язбереження здобувачів вищої освіти. Результатами є узагальнення важливості формування компетентності здоров’язбереження здобувачів усіх спеціальностей навчання, зокрема медичного і інженерного спрямування. Для визначення націленості на формування компетентності здоров’язберження в контексті формування загальних компетентностей проведено опитування із застосуванням розробленої анкети через створення гугл форми. В опитуванні взяли участь здобувачі освіти першого рівня 1 курсу різних ЗВО Харкова. Переважна кількість здобувачів задоволена якістю сучасної вищої освіти. Розмаїття відповідей свідчить про широке сприйняття здобувачами розуміння результатів навчання. Більшість (72%) віддали перевагу визначенню компетентності, яке відповідає Національній рамці кваліфікацій щодо її складових. Відповіді на питання щодо формування при здобуванні вищої освіти компетентності здоров`язбереження показало необхідність додаткових поглиблених досліджень. Визнано перспективним сучасним методом із запровадження компетентністного підходу – це використання компетентністно-орієнтованих завдань. Перспективним є пошук посилення педагогічної діяльності з технологічного забезпечення процесу формування компетентності здоров’язбереження. Певні відмінності в сприйнятті стану і напрямів її формування у здобувачів вищої освіти за статтю потребують дослідження необхідних заходів з урахуванням гендерного підходу.ukздоров’язбереженнякомпетентністьрезультати навчаннявища освітакомпетентністно-орієноване завданнягендерний підхід2024у/2023Запровадження компетентністного підходу до здоров`язбереження у системі вищої освітиArticle