МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ ДУ «ЦЕНТРАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ З ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ МОЗ УКРАЇНИ» ДВНЗ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ» МАТЕРІАЛИ XVІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю ІННОВАЦІЇ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ТА ФАРМАЦЕВТИЧНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ (з дистанційним під’єднанням ВМ(Ф)НЗ України за допомогою відеоконференц-зв’язку) 16–17 травня 2019 року м. Тернопіль Тернопіль ТНМУ «Укрмедкнига» 2019 УДК 378.001.895:61(063)(477) І-66 Відповідальний за випуск: проф. А. Г. Шульгай. Інновації у вищій медичній та фармацевтичній освіті України (з дистанційним І-66 під’єднанням ВМ(Ф)НЗ України за допомогою відеоконференц-зв’язку) : матеріали XVІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Тернопіль, 16–17 трав. 2019 р.) / Терноп. нац. мед. ун-т імені І. Я. Горбачевського. – Тернопіль : ТНМУ, 2019. – 332 с. © ТНМУ, «Укрмедкнига», 2019 247 ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПРОМЕНЕВОЇ ДІАГНОСТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ МОЛОЧНИХ ЗАЛОЗ НА ЦИКЛАХ ТЕМАТИЧНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ Вороньжев І.О., Лисенко Н.С., Коломійченко Ю.А.,Чурилін Р.Ю., Пальчик С.М., Сергеєв Д.В. Харківська медична академія післядипломної освіти Вступ. Значний ріст захворювань молочних залоз, особливо онкологічних диктує необхідність подальшого розвитку мамологічної служби та підготовки відповідних кадрів, в т.ч. і лікарів-рентгенологів. Одним з найбільш доступних і традиційних методів дослідження молочних залоз залишається рентгенологічний. Рентгенодіагностика пухлин молочних залоз залишається однією з актуальних проблем сучасної рентгенології та мамології. Основна частина. У Харківській медичній академії післядипломної освіти кафедрою рентгенології та дитячої рентгенології проводиться цикл тематичного удосконалення «Променева діагностика захворювань молочних залоз» тривалістю 0,5 місяця (78 годин). На циклі навчаються лікарі – рентгенологи, акушери- гінекологи, онкологи, хірурги. Мета навчання на циклі – отримання нових та поглиблення теоретичних знань і вмінь, правильне використання методик променевого дослідження, своєчасність їх призначення, правильне трактування отриманих даних. В практичній роботі у більшості слухачів виникають певні труднощі при обстеженні молочних залоз, рентгено- діагностиці та диференційній діагностиці захворювань та правильному написанню протоколів. З цією метою лікарів знайомлять з особливостями організації роботи рентгенкабінетів мамологічних центрів, методиками рентгенологічного, клінічного та інших методів дослі- дження молочних залоз. На циклі значна увага надається питанням рентге- нанатомії, фізіології молочних залоз. Особлива увага надається діагностики пухлин молочних залоз. Викла- дачами кафедри висвітлюються питання етіопатогенезу, клініки, класифікації захворювань молочних залоз. До проведення занять залучаються клініцисти, мамологи, онкологи, гінекологи. Найбільші труднощі в роботі лікаря-рентгенолога виникають при діагностики початкових форм раку молочних залоз, диференційної діагностики злоякісних та доброякісних пухлин, а також з мастопатіями. Слухачів циклу, знайомлять з роботою кабінету ультра звукового дослідження молочних залоз. Викла- дачами циклу особлива увага надається сучасним проме- невим методам дослідження молочних залоз, таким як комп’ютерна та магнітно-резонансна томографії. Висновок. Все вищевикладене дозволяє проводити підготовку кваліфікованих фахівців з діагностики захво- рювань молочних залоз на високому рівні, що є актуаль- ним і з урахуванням нових наукових розробок потребує подальшого удосконалення. Література 1. Вороньжев І.О., Крамний І.О., Алтухова Т.В. Деякі питання покращення рентгенодіагностики захворювань молочних залоз. //Матеріали науково-практичної конфе- ренції з міжнародною участю «Актуальні питання профі- лактики, діагностики та лікування в практики сімейного лікаря» м. Харків, 14-15.04.2010р. – С. 39. 2. Вороньжев І.О., Крамний І.О., Шаповалова В.В., Ко- ломійченко Ю.А. Променева діагностика захворювань мо- лочних залоз (навчальний посібник). – Харків, 2014. – 124 с. 3. Крамний І.О., Спузяк М.І., Чурилін Р.Ю., Воронь- жев І.О. Дидактичні проблеми післядипломної освіти ра- діологів-діагностів (навчальний посібник). – Харків, 2011. – 108 с. 4. Спузяк М.І., Крамний І.О. Актуальні проблеми під- готовки променевих діагностів /Проблеми сучасної ме- дичної науки та освіти . – 2010. – №2. – С. 7-8. 5. Променева діагностика онкологічних захворювань різних органів та систем : навчальний посібник / І.О. Во- роньжев [та ін.]. – Х. : ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2018. – 472 с. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕКТОРА СПРИЯННЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЮ ВИПУСКНИКІВ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ В’юн В.В., Тельнова Л.Г., Власенко А.В. Харківський національний медичний університет Вступ. Найважливішою перспективою зміцнення української державності – є освічена молодь. Створення нових пріоритетів та орієнтирів у житті молодих людей, спонукання їх до навчання – саме в цьому руслі повинно відбуватись державотворення, враховуючи необхідність постійного формування головних складових економічної поведінки кожної людини [1]. Однією з основних потреб самореалізації молоді за- лишається праця, а тому не втрачає актуальності питання працевлаштування випускників вищих начальних закла- дів (ВНЗ) [2]. Основна частина. На виконання розпорядження Ка- бінету Міністрів України від 27.08.2010 р. №1726 «Про підвищення рівня працевлаштування випускників вищих навчальних закладів» у складі Навчально-наукового ін- ституту післядипломної освіти Харківського національ- ного медичного університету (ННІПО ХНМУ) продовжує роботу сектор сприяння працевлаштуванню випускників, основними завданнями якого є: - вивчення постійного попиту і пропонування на рин- ку праці медичних працівників; - налагодження співпраці з державною службою за- йнятості, лікувальними установами та Департаментом охорони здоров’я ХОДА; - надання інформації студентам, випускникам та ліка- рям-інтернам про вакантні робочі місця відповідно до їх фахової підготовки; - надання консультацій студентам і випускникам з питань оформлення власного резюме та розміщення їх на сайті ХНМУ; 248 - інформування деканатів та випускових кафедр про наявні вільні вакансії для подальшого працевлаштування випускників [3]. Метою діяльності сектору є створення умов для ефективної реалізації права випускників університету на працю, сприяння забезпеченню першим робочим місцем, підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці, а також накопичення та поновлення бази даних вільних ва- кансій лікарів-спеціалістів в лікувальних установах Хар- ківського регіону та інших регіонів України. Налагоджена співпраця ХНМУ з державною службою зайнятості Харківської області – Харківським обласним та міським центрами зайнятості, Департаментом у справах молоді та спорту. В межах угоди про «Спільну діяльність» та «Плану спільних дій» між нашим університетом та міським центром зайнятості, центр надсилає на універси- тет інформацію щодо потреби лікувальних закладів Хар- ківського регіону в лікарях-спеціалістах. Ця інформація розміщується на сайті ХНМУ та доводиться до інтернів та випускників ХНМУ. Проводяться інформаційні зустрі- чі в новоствореному інформаційно-консультаційному цен- тром Харківського обласного центру зайнятості з актуаль- них питань зайнятості молоді. У березні 2018 року відбулась інформаційна зустріч Харківського обласного центру зайнятості з питань нових інноваційних форм роботи з профорієнтації та подальшої співпраці на 2018-2019 н.р. з представниками ЗВО. На сайті університету розміщено інформацію щодо створеного сектору, техніки ефективного пошуку роботи та інформацію щодо вільних вакансій лікарів-спеціалістів в лі- кувальних установах та організаціях Харкова і Харківської області та інших регіонів України. Відкрито вільний доступ до on-line ресурсу для пошуку роботи, який безкоштовно збирає вакансії з сайтів пошуку роботи 64 країн світу. З випускниками ХНМУ, які звертаються з питань пра- цевлаштування, проводиться індивідуальна робота, про- понуються наявні вакантні лікарські посади в лікувальних установах Харківщини та інших областей, що надали від- повідні пропозиції до нашого навчального закладу, фор- мується база даних вакантних робочих місць. За резуль- татами звернень лікарів-інтернів є позитивні результати отримання першого робочого місця після закінчення на- вчання в інтернатурі. У травні 2018 року відбулась зустріч лікарів-інтернів за спеціальністю «ЗПСМ» випуску 2018 року з Головою Чкаловської Сільської Ради Чугуївського району Харків- ської області та головним лікарем Чкаловської лікарні з питань працевлаштування та зустріч студентів 6-го курсу 1 – 3 медичних факультетів ХНМУ з представником ме- дичної служби Східного територіального командування Національної гвардії України щодо вступу до Української військово-медичної академії. Продовжується робота по контролю за доїздом ви- пускників Харківського національного медичного уні- верситету до інтернатури шляхом тісної співпраці ННІ- ПО ХНМУ з лікувальними установами та ДУОЗ ХОДА. Згідно наказу МОЗ України від 28.05.2012 № 390 «Про затвердження Порядку надання одноразової адресної гро- шової допомоги випускникам вищих навчальних закладів, які здобули освіту за напрямами і спеціальностями медич- ного та фармацевтичного профілів» Навчально-науковий інститут післядипломної освіти ХНМУ проводить роботу з надання одноразової адресної грошової допомоги випус- кникам ХНМУ, які навчались за державним замовленням. У 2018 році одноразову адресну грошову допомогу отри- мали 29 лікарів. Висновок. Досвід проведеної нами роботи дозволяє стверджувати про доцільність та необхідність роботи сек- тору сприяння працевлаштуванню випускників Харків- ського національного медичного університету, наданню якісної медичної допомоги населенню, збільшенню кіль- кості висококваліфікованих кадрів. Література: 1. Невмержицька Н. М. Особливості ринку праці для молоді в контексті цивілізаційнно-ціннісного розколу в Україні // Збірник наукових праць VI Міжнародної науко- во-практичної конференції. – К. , 2015. – С. 273. 2. Працевлаштування випускників вищих навчальних закладів: проблеми та державний інструментарій їх вирі- шення / С.С. Аляб’єва, К.О. Коваль, О.М. Мензул // Ві- сник Вінницького політехнічного інституту. – 2014. № 1. С. 128-134. 3. Розпорядження КМ від 27.08.2010 № 1726-р, КМ України Про підвищення рівня працевлаштування випус- кників вищих навчальних закладів. РОЛЬ ІННОВАЦІЙ В ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ СТОМАТОЛОГІВ-ОРТОПЕДІВ Гризодуб В.І., Боян А.М, Коваленко Г.А. Харківська медична академія післядипломної освіти Вступ. В сучасних умовах розвитку суспільства значно підвищуються вимоги до якості надання медичної допомоги та до рівня кваліфікації медичних робітників. Вирішення цих завдань неможливе без впровадження інновацій в систему медичної вузівської та систему післядипломної освіти лікарів. Наш власний досвід викладання в цій системі свідчить про те, що докорінне удосконалення існуючої системи безперервної медичної освіти на засадах інноваційної моделі розвитку є вкрай актуальним і важливим завданням сьогодення. Термін «інновація» походить від латинського слова «innovatio» і у дослівному перекладі означає «в напрямку змін, оновлення». Стосовно до навчання інноваційний означає розробку і впровадження нових підходів до цілей , змісту, методів, технологій, форм і організації навчального процесу і до кінцевого результату навчання. Основна частина. Коли говорять о використанні ін- новацій в навчальному процесі, то основну увагу приді- ляють, як правило, впровадженню новітніх технологій навчання з використанням сучасних програмних засобів, інтерактивних форм проведення занять. В останні роки багато розмов точиться навколо таких безумовно прогре- сивних напрямків підготовки і підвищення кваліфікації фахівців як стимуляційне навчання і навчання у віртуаль- 329 Секція IІІ ОРГАНІЗАЦІЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ (ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ) НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ Авраменко Н.В., Барковський Д.Є., Нікіфоров О.А., Кабаченко О.В., Сухонос О.С., Грідіна І.Б., Разиграєва М. О., Лецин Д. В. УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ............................................ 242 Банадига Н.В., Ходорчук Н.Я., Дутчак О.М. ОСОБЛИВОСТІ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ ІНТЕРНІВ-ПЕДІАТРІВ НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ............................................................................................................................................. 243 Боярська Л.М., Котлова Ю.В. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ В НАВЧАННІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ З ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДІАТРІЯ» В ЗДМУ ................................................................................................................................ 243 Воронцова Л.Л., Кривохацька Ю.О., Коваленко В.А., Міхєєв О.О. ОРГАНІЗАЦІЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТІВ З КЛІНІЧНОЇ ЛАБОРАТОРНОЇ ДІАГНОСТИКИ ....................................................................................................................................................................... 244 Волосовець А. О., Слонецький Б. І., Зозуля І. С., Зозуля А. І., Боброва В. І. ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ДЛЯ ЛІКАРІВ НА КАФЕДРІ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ: ОПТИМІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ................................................................................................................................................ 245 Вороньжев І.О., Лисенко Н.С., Коломійченко Ю.А.,Чурилін Р.Ю., Пальчик С.М., Сергеєв Д.В. ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПРОМЕНЕВОЇ ДІАГНОСТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ МОЛОЧНИХ ЗАЛОЗ НА ЦИКЛАХ ТЕМАТИЧНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ ........................................................................................................ 247 В’юн В.В., Тельнова Л.Г., Власенко А.В. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕКТОРА СПРИЯННЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЮ ВИПУСКНИКІВ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ......................................................................... 247 Гризодуб В.І., Боян А.М, Коваленко Г.А. РОЛЬ ІННОВАЦІЙ В ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ СТОМАТОЛОГІВ-ОРТОПЕДІВ ............................................................................................................................................. 248 Грищенко О.В., Лахно І.В., Пак С.О., Ромаєва В.П., Демченко О.Б. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ АКУШЕРСЬКОЇ ДОПОМОГИ – ПРІОРИТЕТНЕ ЗАВДАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ............................................................................................................................................... 249 Грузєва Т.С., Саксонов С.Г. НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ КАДРОВИХ РЕСУРСІВ ОФТАЛЬМОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У СВІТЛІ СУЧАСНИХ ДЕМОГРАФІЧНИХ ТЕНДЕНЦІЙ ................................................................................................. 251 Давидович О. В., Стаднюк Л. А., Морєва Д. Ю., Давидович Н. Я., Кононенко О. А., Голубова Ю. І., Лихацька В. О. ВИВЧЕННЯ ПИТАННЯ ДОКАЗОВОГО ПІДХОДУ В КЛІНІЦІ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ ПРИ НАВЧАННІ ІНТЕРНІВ НА КАФЕДРІ ТЕРАПІЇ І ГЕРІАТРІЇ НМАПО ІМ. П.Л. ШУПИКА ................................................................ 252 Давидович О. В., Стаднюк Л. А., Морєва Д. Ю., Давидович Н. Я., Кононенко О. А., Голубова Ю. І., Лихацька В. О. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО КОМПЛАЄНСУ В ЛІКУВАННІ ХВОРИХ ПОХИЛОГО ВІКУ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ НА КАФЕДРІ ТЕРАПІЇ І ГЕРІАТРІЇ ..................................................... 253 Дігтяр В.А., Харитонюк Л.М., Садовенко О.Г., Камінська М.О., Барсук О.М., Сушко В.І., Савенко М.В. УДОСКОНАЛЕННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДИТЯЧА ХІРУРГІЯ» ............................................................................................................................................................. 253 Доценко М.Я., Боєв С.С., Шехунова І.О., Молодан О.В., Герасименко Л.В., Малиновська О.Я. ВИКОРИСТАННЯ ЕКРАННИХ СИМУЛЯТОРІВ В УДОСКОНАЛЕННІ ЛІКАРІВ НА КАФЕДРІ КАРДІОЛОГІЇ ..... 254 Іваніщенко Л. О. ВИКЛАДАННЯ ОРТОПЕДИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ ................................................. 255 Істомін А.Г., Калюжка А.А., Лапко С.В. ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ФІЗІОТЕРАПІЯ» БАКАЛАВРАМ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ» НА КАФЕДРІ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ, СПОРТИВНОЇ МЕДИЦИНИ З КУРСОМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ .................... 256 Кожина Г.М., Стрельнікова І.М., Самардакова Г.О., Гайчук Л.М., Тєрьошина І.Ф., Кощій В.О. ДО ПИТАНЬ ПОГЛИБЛЕНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ НА КАФЕДРІ ПСИХІАТРІЇ, НАРКОЛОГІЇ ТА МЕДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ............................................................................................................................................... 256 Козько В.М., Юрко К.В., Бондаренко А.В., Тєрьошин В.О., Меркулова Н.Ф., Соломенник Г.О., Могиленець О.І., Граділь Г.І., Кацапов Д.В. , Бондар О.Є., Гаврилов А.В. СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ ............................................................................................................................... 258 4ec79fa67eaf35bce6f4c177e1e3402843638c0313513636760f88a0223f7eab.pdf 2e5756f20c04803c4405892100967bc1852d10a34fc304012852fd77405d38f3.pdf 4ec79fa67eaf35bce6f4c177e1e3402843638c0313513636760f88a0223f7eab.pdf 2e5756f20c04803c4405892100967bc1852d10a34fc304012852fd77405d38f3.pdf 4ec79fa67eaf35bce6f4c177e1e3402843638c0313513636760f88a0223f7eab.pdf 2e5756f20c04803c4405892100967bc1852d10a34fc304012852fd77405d38f3.pdf