Кафедра латинської мови та медичної термінології
Permanent URI for this communityhttps://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
Browsing Кафедра латинської мови та медичної термінології by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 165
- Results Per Page
- Sort Options
Item Разум и вера в европейской ментальности(2005) Ионенко, Ирина РомановнаВ статье рассматривается культурно-историческое становление позиций разума и веры в европейской ментальности и проводится анализ некоторых черт современного состояния этих позиций. Обосновывается единство, взаимообусловленность и взаимное влияние разума и веры в ментальности европейца. The author considers cultural and historical background of forming basic positions of reason and faith in European mentality and analyses some characteristics of their state of being at present. Conformity, interconditionality and interdependence between reason and faith in the European mentality are being proved.Item Формирование стиля мышления в средневековой системе образования(ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2007) Ионенко, Ирина Романовна. В статье рассматриваются вопросы языковой направленности средневекового образования как фактора, обусловившего формирование рационалистического стиля мышления европейцев. Обосновывается культуросозидающая и духовноформирующая роль латинского языка в развитии западной цивилизации. The linguistic direction of the medieval education is considered as a factor of rationalistic thinking style forming. The author demonstrates the culture creating and mental forming role of the Latin language in the western civilization development.Item Анатомическая терминология(Харьковский национальный медицинский университет, 2008) Ионенко, Ирина Романовна; Роговая, Надежда Тарасовна; Чиркова, Юлия Юрьевна; Яценко, Валентина ВасильевнаМетодические указания для студентов-иностранцев медицинских учебных заведенийItem Clinical and pharmaceutical terminology(2008) Ionenko, I.; Lozenko, Viktoriia; Chekareva, E.Clinical and pharmaceutical terminology for English medium students: Methodical guide for practical lessons.Item Перспективи дослідження давньоаттичної комедії в контексті сучасної літературознавчої парадигми(2011) Литовська, Олександра ВеніамінівнаЗ огляду на тенденцію сучасної науки до переосмислення значення та сутності вихідних для формування європейської літератури та культури явищ, закономірним постає звернення до давньої аттичної комедії, представленої творами Аристофана. Дану статтю присвячено розгляду досвіду зарубіжних науковців з продуктивного залучення досягнень новітньої літературознавчої думки до аналізу комедій Аристофана, що розкриває якісно нові перспективи для дослідження історії європейської літератури та театру.Item Рецепція творчості Ромена Гарі в критиці і літературознавстві(ХНУ ім.В.Н. Каразіна, 2011) Лєбєдь, Юлія ФедорівнаДана стаття присвячена вивченню питання рецепції творчості Ромена Гарі в історії літературознавства. Матеріалом для дослідження стали літературно-критичні статті, передмови до творів, рецензії і наукові розвідки. Акцентується увага на тому, що доробок українського літературознавства з рецепції творчості Р. Гарі, по суті, вичерпується чотирма рецензіями на книгу «Життя попереду», єдину з усієї творчої спадщини французького письменника, перекладену українською. Це свідчить про наукову необхідність спеціального вивчення цієї проблеми. На актуальність нового дослідження цього питання вказує і той факт, що в нашій країні творче і особисте життя автора майже не досліджувалось.Item Латинська мова і основи медичної термінології(ХНМУ, 2012) Іоненко, Ірина РоманівнаНавчальний посібник призначений для допомоги студентам у самостійному оволодінні основними розділами курсу латинської мови та медичної термінології, у формуванні навичок утворення, перекладу та свідомого використання медичних термінів. Викладений матеріал може бути використано як для аудиторної, так і для позааудиторної роботи студентів.Item Комізм характерів і ситуацій в романі Е. Ажара (Р. Гарі) «Голубчик»(ХНУ iм. В. Н. Каразiна, 2012) Лєбєдь, Юлія ФедорівнаВ статті розкривається суть комічного як естетичної категорії, за допомогою якої автор відображає соціально значимі протиріччя дійсності Франції ХХ століття під кутом зору емоційно-критичного до них власного відношення. Показано, як за допомогою словесного комізму, комізму образів, комічного як форми розкриття самотності Еміль Ажар критикує соціальну дійсність і рівень життя, який нібито постійно зростає. Зазначено, що для досягнення комічного ефекту особливо часто автор використовує комізм ситуацій, в яких головна роль належить ГолубчикуItem Принципы художественной открытости в комедиях Аристофана(2012) Литовская, Александра ВениаминовнаТрадиционное прочтение комедий Аристофана в контексте драматического канона, опирающегося на „Поэтику” Аристотеля, свидетельствует о композиционном несовершенстве древнеаттической комедии. В статье рассматривается возможность трактовки произведений древнегреческого комедиографа как таких, которые опираются на принципы художественной открытости и репрезентуют открытую форму драматического построения. Traditional approach to reading of Aristophanes’ comedies in the context of dramatic canon based on Aristotle’s Poetics indicates imperfection of composition of Old Attic Comedy. In the article possibility of treatment of ancient comic’s texts as those, which are based ob principles of artistic openness and represent opened form of dramatic construction.Item Жанрова специфіка романної прози Мішеля Турньє(2012) Зана, Людмила ЮріївнаДисертацію присвячено визначенню жанрової специфіки романної прози М. Турньє, яка полягає у жанровій неоднорідності та синкретизмі. Поділ прози на два періоди дав змогу встановити жанрові особливості кожного з них. Творам першого періоду романної прози М. Турньє властиві жанрові ознаки неоміфу та неолегенди з перевагою останніх. Романи другого періоду демонструють жанрові ознаки переважно притчі та есе. Роль автора від першого до останнього роману посилюється, що позначається на жанровій динаміці творів, в яких простежуються авторські інтенції. У творах виділено субконцепти «первісна гармонія», «прамова», «перша людина», що входять до складу концепту «рай», який посідає важливе місце в художньому світі письменника. Жанрові пошуки М. Турньє спрямували його до малих прозових форм, насамперед, есе.Item Жанрові особливості романів Джека Керуака(2014) Дюрба, Діна ВікторівнаРомани Дж. Керуака циклу «Легенда Дулуоза» є окремими творами, що складаються в один епічний твір, який містить всі формально-змістові ознаки жанру автобіографії, виділені Ф. Леженом, окрім «автобіографічного пакту». Також в романах письменника присутні і риси, що спонукають нас до розширення меж жанру автобіографії – фрагментарність, поєднання ознак різних літературних родів, видів мистецтва, багатовимірність просторово-часової структури – та визначення форми романістики письменника як «метажанр автобіографії».Item Джерела формування світогляду Мішеля Уельбека(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2014) Дерев’янченко, Наталя ВолодимирівнаУ статті розглядаються основи світоглядного становлення сучасного французького письменника М. Уельбека. Відзначено, що на творчість митця значно вплинула культурно-історична ситуація Франції. Встановлено, що неприйняття субкультури хіпі, протест проти фемінізму, критика ідей постгуманізму стали наскрізними мотивами в творчості письменника. Підкреслено, що М. Уельбек використовує як постмодерністські, так і традиційні способи письма. Визначено, що одним із витоків світогляду митця є екзистенціалізм, однак деякі базові екзистенціалістські поняття (наприклад, свобода, вибір) у творчості М. Уельбека відсутні.Item До питання про вияв міфічного і міфологічного у художньому творі(ХНПУ ім.Г.С.Сковороди, Харків, 2014) Зана, Людмила ЮріївнаУ розвідці розглядається взаємодія міфічного і міфологічного у худож- ньому творі. Робиться спроба узагальнити відомості про ці категорії на матеріалі критичних праць стосовно романів М. Турньє, які демонструють вияв як міфічного, так і міфологічного, в залежності від чого виникають різноспрямовані жанрові дефініції романів письменника. У статті вказано, що літературознавчі категорії міфічне, міфема, міфомислення постають як поняття однієї ланки і мають стосунок до міфу. Присутність цих категорій у будь-якому художньому творі спрямовує до жанрової атрибуції «неоміф» або «авторський міф». Натомість міфологічне, міфологема, міфологізу- вання пов’язується із міфологією, тобто з інтелектуальним осмисленням міфологічного досвіду, зі свідомим використанням міфологічних сюжетів, образів тощо у творі. Часто такі витвори мистецтва також отримують ви- значення «неоміф» поряд з іншою, також поширеною, дефініцією, – «інте- лектуальний роман». Автор статті уводить гіпотезу про неолегенду, вказує, що легенда посідає проміжне місце між часом міфічним і історичним, вби- рає властивості міфу та історичної розповіді (що вже є значним відривом від міфічного) і тому здатна зняти вказану опозицію.Item Образ трікстера в романі Дж. Керуака «На дорозі»(2014) Дюрба, Діна ВікторівнаУ статті аналізується архетип трікстера в романі Дж. Керуака «На дорозі», що реалізується через сукупність мотивів і рис, притаманних образу Діна Моріарті.Item Роль педагога у формуванні світогляду майбутніх спеціалістів(2014-05-15) Дерев'янченко, Наталя Володимирівнау роботі розглянуто роль особистості викладача в формуванні світоглядної позиції студента-медика. Увагу зосереджено на особистісно орієнтованій моделі виховання майбутнього лікаря.Item Проблеми формування світогляду майбутніх спеціалістів(Терноп. держ. мед. ун-т ім. І. Я. Горбачевського, 2014-05-15) Полянська, Олена МихайлівнаТези присвячені проблемі формування світогляду майбутніх спеціалістів в умовах соціального середовища та навчального процесу. Перераховані найголовніші чинники, що впливають на розвиток особистості. Метою вищого навчального закладу є виховання всебічної, гармонійної, інтелектуальної особистості, яка має пізнавальну активність. Але перш за все, майбутній спеціаліст повинен бути фахівцем своєї справи, який міг би професійно виконувати свої обов’язки.Item Інтерактивні методики в особистісно орієнтованому підході до навчально-виховного процесу(ХНМУ, 2014-12-10) Дерев’янченко, Наталя ВолодимирівнаТези присвячено розгляду використання інтерактивних методів навчання на заняттях з латинської мови. Увагу зосереджено на продуктивності таких методів, як робота в групах і «мозковий штурм».Item Проблема викладання мов у вищому навчальному закладі(ХНМУ, 2014-12-10) Лозенко, Вікторія ВасилівнаУ тезах розглянуто стислі характеристики сучасних форм і методів навчання. З’ясовано загальну проблему викладання мови, як рідної, так і іноземної у вищих навчальних закладах, а також визначено шляхи подолання проблеми викладання мов у вищому навчальному закладі на сучасному етапі.Item The specificity of the suffix “-ul” and its combinations in Latin anatomical terminology(2015) Lozenko, ViktoriiaThe article is devoted to the study of suffix –ul specificity in Latin anatomical terminology and comparison of the usage of terms with this suffix in common Latin and medical Latin. The publication focuses on all meanings of the suffix –ul.Item Концепт острова в англійському художньому мисленні першої половини ХХ ст.(2015) Лозенко, Вікторія ВасилівнаУ дисертації вперше здійснений комплексний літературознавчий аналіз концепту острова в англійській літературі першої половини ХХ ст. ─ на матеріалі творів «Містер Блетсуорсі на острові Ремполі» Г. Веллса, «До маяка» В. Вулф, «Острів фарисеїв» Джона Ґолсуорсі, «Фрейя Семи Островів», «Перемога» Дж. Конрада, «Місяць і шеляг» В. С. Моема, «Простак з Несподіваних островів» Б. Шоу. Досліджено форми індивідуальної інтерпретації концепту острова в поетиці творів представників різних художніх парадигм ─ реалізму, неоромантизму, модернізму, у яких концепт набуває нові ідеї. У концепті острова виявлені такі компоненти, як специфічний хронотоп, особливий тип героя, символ човна, міфологема Білої богині, мотив подорожі, обряд ініціації. Ці структурні складові мають позитивні конотації в реалістичних і модерністських творах, навіть якщо уявлення про райський острів виявляється хибним, ─ ідилічна природа, активні герої, човен як місце набуття нових властивостей; жінки, які втілюють Білу богиню, зображені як повністю сформовані особистості. Ці ж компоненти позбавлені позитивного спектру у неоромантичній прозі ─ природа охарактеризована лексемами з негативним відтінком, герої пасивні, жінки, які уособлюють Білу богиню, не здатні подолати самотність головного героя. У роботі вивчено генезис і еволюція концепту острова в художніх творах англійської літератури, починаючи від кельтської міфології і до першої половини ХХ ст.; виділено спільні риси концепту острова в поетиці досліджених творів; проаналізовано специфіку компонентів концепту острова в різних художніх парадигмах.