Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/4817
Title: Безперервна медична освіта в контексті кредитно-модульної системи: перспективи розвитку і вдосконалення
Other Titles: Непрерывное медицинское образование в контексте кредитно-модульной системы: перспективы развития и совершенствования
Continuing medical education in the context of Credit-modular system: prospect development and elaboration
Authors: Кравчун, Павло Григорович
Лапшина, Лариса Андріївна
Бабаджан, Володимир Данилович
Шелест, Олексій Миколайович
Борзова, Олена Юріївна
Кожин, Михайло Іванович
Шумова, Наталія Василівна
Титова, Ганна Юріївна
Залюбовська, Олена Іллівна
Риндіна, Наталія Геннадіївна
Шушляпін, Олег Іванович
Keywords: высшее медицинское образование
кредитно-модульная система
high medical education
credit-module system
Issue Date: 2013
Citation: Безперервна медична освіта в контексті кредитно-модульної системи: перспективи розвитку і вдосконалення / П. Г. Кравчун, Л. А. Лапшина, В. Д. Бабаджан, О. М. Шелест, О. Ю. Борзова, М. І. Кожин, Н. В. Шумова, Г. Ю. Титова, О. І. Залюбовська, Н. Г. Риндіна, О. І Шушляпін // Медицина сьогодні і завтра. – 2013. – № 2 (59). – С. 136–141.
Abstract: В работе представлено обоснование новых подходов к обучению в рамках кредитно-модульной системы и при непрерывном медицинском образовании. Внедрение кредитно-модульной системы организации учебного процесса в вузе является фактором стимулирования эффективной и качественной в смысловом и практическом отношении работы преподавателя и студента. Разработка модуля проводится на основе глубокой аналитической работы над содержательным смыслом дисциплины и структуризацией их как системы The grounds of new approaches are in-process presented in teaching within the framework of the credit-module system and at continuous medical educations. Introduction of the credit-module system of organization of educational process in the institutes of higher is the important factor of stimulation of effective and high-quality in a semantic and practical relation work of teacher and student taking into account time of their direct intercourse in the process of teaching. The modules are developed on the basis of deep analytical work with respect to meaning and content of discipline and structure them, as a system
URI: https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/4817
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра внутрішньої медицини № 2 і клінічної імунології та алергології ім. ак. Л.Т. Малої

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Непрерывное мед образование.doc100,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.