DSpace О системе DSpace DSpace
 

Repository KhNMU >
Кафедри >
Кафедра громадського здоров'я та управління охороною здоров'я >
Наукові праці. Кафедра громадського здоров'я та управління охороною здоров'я >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/13184

Название: Impact of food products marketing on the development of obesity in children and teenagers
Авторы: Pomogaybo, Ekaterina Georgyevna
Ganshin, Nykolay Ur’evich
Ключевые слова: children
advertisements
food products
Дата публикации: 16-Мар-2016
Библиографическое описание: Pomogaybo E. G. Impact of food products marketing on the development of obesity in children and teenagers / E. G. Pomogaybo, M. S. Homich, N. U. Ganshin // Актуальні питання соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я в Україні : матеріали науково-практичної конференції (до 125-річчя з дня народження М. Г. Гуревича, Наркома охорони здоров’я України (1920–1925 рр.), першого завідувача кафедри соціальної гігієни Харківського медичного інституту (1923–1925 рр.)), Харків, 16 березня 2016 р. – Харків, 2016. – С. 94–95.
Аннотация: Educating children, allowing them to become well-informed, critically-minded consumers is an important educational goal for families, schools, and health care workers. Children are particularly prone to the effects of advertising, offering them to consume attractive products. The competent authorities should be closely monitored advertisements on food products and, where possible, to prohibit messages aimed at children. Advertisements must not mislead as to the potential benefits to be derived from the product ion of consumption should not harm the role of parents and other appropriate adult role models as a valuable source of nutrition guidance.
URI: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/13184
Располагается в коллекциях:Наукові праці. Кафедра громадського здоров'я та управління охороною здоров'я

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
IMPACT OF FOOD PRODUCTS MARKETING ON THE DEVELOPMENT OF OBESITY IN CHILDREN AND TEENAGERS..docx16,25 kBMicrosoft Word XMLПросмотреть/Открыть


Этот ресурс защищен исходным авторским правом

View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь